ضرر خالص ۱.۳۶ میلیارد یورویی ایرباس در ۲۰۱۹

    کد خبر :687367

به نقل از شین‌هوا، ایرباس اعلام کرد در سال ۲۰۱۹ پس از پرداخت غرامت برای خاتمه دادن به پرونده‌های کلاهبرداری و رشوه‌خواری گذشته خود در ارتباط با فروش هواپیما، به ضرر خالص ۱.۳۶ میلیارد یورویی دست یافته است.

ضرر این شرکت بیشتر مربوط به پرداخت غرامت برای سرپوش گذاشتن بر روی پرونده فساد در فروش جت‌های این شرکت در بیش از یک دهه گذشته است.

همچنین چشم‌انداز چالش برانگیز فروش هواپیماهای حمل‌ونقل نظامی‌ای ۴۰۰ ام این شرکت هم منجر به ضرر ۱.۲ میلیارد یورویی آن شده است.

از سوی دیگر تعلیق مجوز فروش تسلیحات به عربستان سعودی توسط دولت آلمان تا پایان ۲۰۲۰، باعث شد این هواپیماساز بزرگ ۲۲۱ میلیون یورو ضرر کند.

این در حالی بود که سود ناخالص عملکردی شرکت در سال ۲۰۱۹ از رکورد ۵.۳۸ میلیارد یوروی سال پیش بالاتر رفته و به ۶.۹۵ میلیارد یورو رسیده بود.

درآمدهای شرکت هم ۱۰.۷ درصد نسبت به سال قبل جهش کرد و به ۷۰.۴۸ میلیارد یورو رسید.

به گزارش مهر، ایرباس اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ رکورد تحویل ۸۰۰ هواپیمای مسافربری خود در سال ۲۰۱۸ را شکسته و ۸۶۳ هواپیما به مشتریان خود تحویل داده است.

اما هزینه‌های شرکت به علاوه ضررها و مقادیر سنگین غرامت پرداخت شده باعث شد تا علی‌رغم عملکرد درخشان امسال، در کل تراز مالی این شرکت در ضرر خالص قرار بگیرد.

اما پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰ تعداد فروش هواپیماهای مسافربری ایرباس به ۸۸۰ فروند برسد تا سود عملکردی این شرکت بالغ بر ۷.۵ میلیارد یورو شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید