صنعت خودروی انگلیس خواستار کمک دولتی شد

    کد خبر :725160

صنعت خودروی انگلیس از دولت این کشور خواست تا اقدامات اضافی نظیر کاهش مالیات بر فروش برای تقویت این بخش اعلام کند زیرا یک سوم کارگران بخش خودرو همچنان در مرخصی به سر می‌برند.

کارخانه‌ها در ماه مارس به علت شیوع کرونا تعطیل شد و برخی هنوز تعطیل است و بسیاری با تولید بسیار پایین کار می‌کنند و سبب شده است تا سطح تولید صنعت به کمترین میزان در چند دهه گذشته رسیده است.

انجمن تولید کنندگان و تاجران موتور (SMMT) ‌این صنعت اعلام کرد انتظار می‌رود تولید خودرو و ون در سال جاری به یک سوم کاهش یابد و به 920 هزار دستگاه برسد و از این رو از هر 6 فرصت شغلی، یکی در معرض خطر قرار دارد.

دولت انگلیس سیاست‌هایی را در پیش گرفته است تا از اقتصاد این کشور حمایت کند از جمله طرح مرخصی دادن که 80 درصد حقوق (تا2500 پوند برابر با 3120 دلار) پرداخت می‌شود.

مایک هاوس، مدیر ارشد اجرایی SMMTگفت: «مداخله دولت بی سابقه بوده است.»

به گزارش فارس،وی با درخواست اقداماتی برای تقویت اعتماد مصرفی و دسترسی بی وقفه به بودجه اضطراری گفت: «اما این کار تاکنون صورت نگرفته است؛ فقط همانطور که در کشورهای دیگر دیده‌ایم، ما نیازمند یک بسته حمایتی برای آغاز مجدد هستیم تا تقاضا، حجم و رشد را بسازیم.»

بخش خودروسازی، بزرگ‌ترین صادرکننده کالای انگلیس همچنین نگران شرایط تجاری اتحادیه اروپا پس از دوره انتقال برگزیت در پایان سال 2020 است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید