صندوق بین المللی پول با کمک مالی به اوکراین موافقت کردند

    کد خبر :945317
صندوق بین المللی پول با کمک مالی به اوکراین موافقت کردند

رئیس صندوق بین المللی پول از موافقت کمیته اجرایی این صندوق با اعطای کمک مالی اضطراری ۱.۳ میلیارد دلاری به اوکراین خبر داد.

گرچه اعطای وام صندوق بین المللی پول نیازمند طی شد روندهای خاص حقوقی است، اما به دلیل حمایت کشورهای غربی از اوکراین و از آنجا که آمریکا و متحدانش جزو تصمیم گیران اصلی این نهاد هستند، کمک مالی اضطراری به اوکراین سریع تر تخصیص داده شد.

در خبری دیگر، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد و همکاران وی به فعالیت گسترده خود برای تمدید توافق درباره صادرات غلات اوکراین ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی سازمان ملل با اعلام این خبر افزود گروه‌های وابسته به دبیر کل سازمان ملل متعهد شده‌اند که تماس‌های گسترده‌ای درباره این مسائل داشته باشند. گوترش و همکاران وی فعالیت سرسختانه‌ای برای تمدید و گسترش طرح ابتکاری دریای سیاه برای صادرات غلات دارند.

وی افزود: آن‌ها همچنین برای برداشتن آخرین موانع بر سر راه صادرات غلات روسیه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

این توافق روز ۲۲ ژوئیه و تحت نظارت سازمان ملل به امضا رسید. بر اساس این توافق قرار شد صادرات غلات اوکراین طی ۱۲۰ روز از طریق دریای سیاه انجام گیرد. بر اساس توافق دوم نیز مقرر شد به رغم تحریم‌های کشور‌های اروپایی علیه روسیه، مسیر صادرات مواد غذایی و کود‌های کشاورزی این کشور هموار شود.

این در حالی است که روسیه می‌گوید به رغم این توافق نمی‌تواند مواد غذایی و کود‌های کشاورزی خود را به دلیل تحریم‌ها در حوزه‌های مالی و لجستیک، صادر کند.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید