صف کیلومتری برای خرید مرغ در محله پیروزی تهران/ چرا کسی برای حل بحران مرغ پیشقدم نمی شود؟

    کد خبر :797193

جامعه با بحران های فراوانی در حوزه اقتصادی رو به رو است و این مشکل نیازهای ضروری خانواده ها را نیز به چالش کشیده است. مثل نیاز آنها به خرید گوشت مرغ که بخشی از خوراک هفتگی خانواده ها را تشکیل می دهد و این روزها با قیمتی نجومی رو به رو شده است؛ نیازی که حالا مردم ناچارند برای تهیه آن در صف های بعضاً چند صد متری بایستند و فشار مضاعفی را متحمل شوند.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست– همزمان با افزایش قیمت مرغ در سال گذشته، تدبیر مسئولان اجرایی و دولتی کشور این بود که با توزیع مرغ با نرخ دولتی در بازار قیمت ها را بشکنند و ضمن ایجاد تعادل در بازار، از فشاری که به مردم تحمیل شده است، بکاهند؛ تدبیری به ظاهر خوب که در مقام عمل با شکست رو به رو شد و حالا شاهد آن هستیم که در جای جای کشور جمع کثیری از شهروندان با حضور در صف های طولانی در پی خرید مرغ به نرخ دولتی هستند.

البته این همه مشکل به وجود آمده نیست و جدا از ازدحام مردم در مراکز فروش گوشت سفید، گزارش های فراوانی نیز کم و بیش از تخلف مراکز پخش و فروش منتشر می شود که همگی حکایت از یک آشفتگی عجیب در بازار این محصول ضروری خانواده ها دارد.

مسائل و مشکلاتی که به نظر می رسد شهروندان را به ستوه آورده و به همین دلیل برخی عقیده دارند، تدبیر دولت در دو نرخی کردن قیمت مرغ نه تنها باعث آرامش در بازار نشد، بلکه زمینه تحریک مردم برای خرید مرغ دولتی و برخی سوء استفاده افراد فرصت طلب را فراهم کرد.

در حال حاضر فروشگاه های مشخص شده از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده متعهد هستند تا مرغ دولتی را با نرخ 20400 تومان و با نرخ دولتی به مردم تحویل دهند و در بازار آزاد نیز قیمت مرغ بعضاً فراتر از 35 هزار تومان در تهران و 25 هزار تومان در شهرستان ها عرضه می شود.

همه این فعل و انفعالات در حالی است که حتی نرخ دولتی مرغ نیز از توان بسیاری از شهروندان به ویژه در مناطق کمتر برخوردار بیشتر و مشکل آنها برای خرید و مصرف گوشت مرغ صد چندان است.

در همین رابطه اخیراً کلیپی ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که اختصاص به میدان تره بار محله پیروزی تهران دارد. در این کلیپ مشاهده می شود که تعداد پرشماری از شهروندان تهرانی در صفی طولانی و چند صد متری منتظر خرید مرغ با نرخ دولتی هستند.

شرایطی که هم زمان و انرژی آنها را تلف خواهد کرد و هم در نهایت شاید تعداد محدودی مرغ آن هم با قیمتی گران تهیه کنند.

در رابطه با کلیپ مورد اشاره انتخاب نوشت: این ویدیو مربوط به صف خرید مرغ (۱۰ فروردین ۱۴۰۰) در میدان میوه و تره بار محله پیروزی تهران است که با وجود جمعیت چند هزار نفری؛ توزیع کنندگان مرغ می‌گفتند که حداکثر فقط به ۲۰۰ نفر مرغ می‌رسد.

همه این تفاسیر که در مورد مشکلات پیش آمده برای قیمت مرغ مورد اشاره قرار گرفت، در حالی است که می بینیم از سوی مسئولان و مدیران اجرایی کشور هیچ عزم و اراده قاطعی برای تمام کردن شرایط اسفناک فعلی وجود ندارد. چرا که اگر چنین باید تا همین الان نیز تحولی در این مسیر مشاهده می کردیم که متأسفانه رخ نداده است.

با این همه باید منتظر ماند و دید در روز و هفته های آتی چه برنامه ای از سوی متولیان امر برای کنترل و مدیریت بازار و قیمت مرغ در پیش گرفته خواهد شد؟ آیا کسی برای حل بحران موجود پیش قدم خواهد شد یا رویه های فعلی استمرار خواهد یافت؟

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. حامد گفت:

    خب قرارگاه داریم دیگه !!!!!

دیدگاهتان را بنویسید