صعود پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

  • ورزشی
  • سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ۲۲:۱۱
    کد خبر :845129

دیدار تیم های استقلال تاجیکستان و پرسپولیس ایران در پایان با برتری یک صفر نماینده کشورمان خاتمه یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و استقلال تاجیکستان از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان 2021 آسیا از ساعت 19 و 30 دقیقه سه‌شنبه در ورزشگاه شهر دوشنبه آغاز شد.

این دیدار جذاب و دیدنی با حضور تماشاگران در زمین چمن مصنوعی شهر دوشنبه به میزبانی تاجیکی‌ها از شور و شوق خاصی برخوردار بود.

پرسپولیس با ترکیب؛ حامد لک، سیدجلال حسینی (کاپیتان)، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، سعید آقایی، میلاد سرلک، رضا اسدی، امید عالیشاه، مهدی ترابی، وحید امیری و مهدی عبدی به میدان رفت.

سیاه‌جامگان پرسپولیس و سفیدپوشان تاجیکستان با حملات فراوان و سرعت بالای بازی، هیجان خاصی را برای هواداران حاضر در ورزشگاه به وجود آوردند و موقعیت‌های متوالی روی دو دروازه، بازی پر هیجانی را به نمایش گذاشته بود.

پرسپولیس بارها با حملات، تاکتیک‌های تیمی و ضربات ایستگاهی، دروازه‌ حریف را با یک بازی حساب شده، به شدت تهدید کرد ولی به خاطر بدشانسی و دفاع فشرده استقلال نتوانست در ۴۵ دقیقه اول به گل برسد.

این دیدار در پایان نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

نیمه دوم بازی هم، پر هیجان آغاز شد و دو تیم با در نظر گرفتن حساسیت این بازی و یک نیمه تا صعود و سقوط، حساب شده به کار خود ادامه دادند.

موقعیت‌های خطرناک، لحظه به لحظه روی دروازه دو تیم خلق می‌شد و هواداران بی‌وقفه تیم‌های خود را مورد تشویق قرار می‌دادند.
در دقیقه ۵۶ بازیکن تیم استقلال دچار مصدومیت از ناحیه سر شد و بازی برای دقایقی متوقف گردید.

چمن مصنوعی ورزشگاه شهر دوشنبه بزرگترین مانع برای انجام و اجرای تاکتیک‌های تیمی پرسپولیس بود اما بازیکنان پرسپولیس با پاس‌های تکضرب، افزایش سرعت بازی و دوندگی زیاد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند.

پرسپولیس با هجوم و حملات پی در پی خود، تیم میزبان را در لاک دفاعی فرو برد و از عمق و جناحین، بارها و بارها دروازه حریف تاجیکی خود را مورد تهدید قرار داد.

در دقیقه ۶۸ مهدی عبدی پاس خوبی را پشت مدافعان حریف دریافت کرد و با کنترل توپ، ارسال تاثیرگذاری را در شش قدم برای دو بازیکن خودی ایجاد کرد که تعلل بیش از حد دو بازیکن سیاه پوش پرسپولیس، این موقعیت بسیار خوب را از نماینده ایران گرفت.

پرسپولیس تاکید ویژه‌ای روی سرعت بخشیدن به بازی داشت در حالی که استقلال تاجیکستان، بازی تاخیری و گرفتن سرعت بازی را در برنامه داشت.

هواداران حاضر در ورزشگاه بی‌صبرانه منتظر به ثمر رسیدن گل بودند و با فریادهای ممتد، طلب هجوم و حملات بیشتری از تیم خود داشتند.

هر چه بازی به انتهای زمان خود نزدیکتر می‌شد، حساسیت، استرس و اضطراب کادر فنی، بازیکنان و هواداران دو تیم بیشتر افزایش می‌یافت.

در دقیقه ۷۸ ارسال خوب نعمتی از سمت راست با ضربه سر عبدی همراه شد که توپ در دستان گلر استقلال قرار گرفت.

در دقیقه ۷۹ میلاد سرلک از داور کارت زرد دریافت کرد.

یحیی گل محمدی دو تعویض همزمان را در دستور کار قرار داد. حامد پاکدل را به جای امید عالیشاه و عیسی آل کثیر را به جای مهدی عبدی به زمین فرستاد.

در دقیقه ۸۰ بالاخره داور ژاپنی در پی خطاهای شدید بازیکنان میزبان به بازیکن تاجیک کارت زرد نشان داد.

در دقیقه ۸۲ در پی خطا روی حامد پاکدل، مهدی عبدی از روی ضربه ایستگاهی، ارسال بلندی را روی دروازه حریف داشت که توپ با ضربه سر بازیکن پرسپولیس از کنار دروازه استقلال گذشت.

ارسال‌های متعدد و ضربات پی در پی، دروازه نماینده تاجیکستان را در این دقایق، بارها مورد تهدید قرار داد.

در دقیقه ۸۶ بار دیگر یکی از بازیکنان سفیدپوش تاجیکی با مصدومیت مواجه و بازی برای لحظاتی متوقف شد. با خروج بازیکن مصدوم، جوان تازه نفسی به میدان آمد.

در آخرین لحظات بازی، پرسپولیس صاحب موقعیت گلزنی شد که باز هم مدافعان حریف، سراسیمه توپ را از دروازه دور کردند.

در دقیقه ۹۰ مهدی ترابی با یک حرکت خوب و ضربه دیدنی، دروازه استقلال تاجیکستان را باز کرد و این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت و نماینده ایران با اقتدار به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

مرحله یک چهارم و نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۴ و ۲۷ مهر به میزبانی عربستان برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید