رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد

صدور گواهینامه مربیگری برای ۵۷ هزار آموزش دهنده نهضت سوادآموزی

    کد خبر :384555

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از صدور گواهینامه دوره مربیگری برای ۵۷ هزار آموزش دهنده نهضت سوادآموزی خبر داد و گفت: در حال طراحی دوره تکمیلی ۴۰ ساعته با رویکرد سوادچندگانه هستیم.

علی باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح آموزش و توانمندسازی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: این طرح با همکاری جهاددانشگاهی از اواخر سال ۹۵ شروع شد و جامعه هدف شرکت در دوره‌های توانمندسازی حدود ۷۰ هزار آموزش دهنده نهضت سوادآموزی بودند که باید در دوره آموزشی مجازی طراحی شده شرکت و در آزمونی شرکت می‌کردند.

وی افزود: بر این اساس به پذیرفته‌شدگان گواهی دوره مربیگری اعطا می‌شد و بدون دریافت این مدرک، امکان ادامه همکاری با نهضت وجود نداشت.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی طی سال گذشته و در چند مرحله برگزار شده و در مرحله اول ۵۷ هزار آموزش دهنده نهضت سوادآموزی در آزمون پایانی شرکت و در آن پذیرفته شدند و به این ترتیب گواهی مربیگری دریافت کردند، گفت: در این مسیر با برخی مشکلات مواجه بودیم؛ از جمله اینکه فرد ساکن استانی بوده، اما چون در مسافرت بوده در یک استان دیگر آزمون داده و گواهینامه‌اش به جایی رفته که آنجا امتحان داده است و باید جابجایی‌هایی صورت گیرد.

باقرزاده ادامه داد: برای آن دسته که نمره قبولی کسب نکردند، آنها که ثبت‌نام کردند اما نتوانستند در آزمون شرکت کنند و گروهی که اساسا ثبت نام نکرده بودند، مهلت مجددی تعیین شد که در یک مرحله ۷۰۰۰ نفر و اکنون هم حدود ۶۰۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در مهر ماه آزمون می‌دهند و بعد از قبولی، گواهی خود را دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر آموزش دهنده‌ای در این آزمون پذیرفته نشود، امکان ادامه همکاری با نهضت را نخواهد داشت، گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر بنا به دلایلی که گفته شد، هنوز گواهی مربیگری این دوره آموزشی ۱۲۶ ساعته را ندارند و اجازه فعالیت پیدا نکرده‌اند، بر همین اساس فرصت حضور در دوره‌ها و شرکت در آزمون به آنها داده شده است.

وی با بیان اینکه بعد از تکمیل این دوره به سراغ دوره جدید آموزش و توانمندسازی با رویکرد سوادچندگانه اعم از icdl، مهارت‌های زندگی و سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی می‌رویم، اظهار کرد: در حال حاضر در حال طراحی محتوا و انتخاب مدرسین برای یک دوره آموزشی ۴۰ ساعته هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید