صدور کیفرخواست ۲۵ نفر از متهمان پرونده کارت‌های بازرگانی

    کد خبر :1048369
متهمان پرونده کارت‌های بازرگانی

رئیس کل دادگستری استان سمنان از صدور کیفرخواست ۲۵ نفر از متهمان پرونده کارت‌های بازرگانی در شهرستان گرمسار خبر داد.

محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست متهمان پرونده موسوم به کارت‌های بازرگانی در شهرستان گرمسار و ارجاع به شعبه 102 کیفری 2 برای ادامه روند رسیدگی و محاکمه مجرمان خبر داد.

وی گفت: خرید و فروش کارت‌های بازرگانی توسط سودجویان به پدیده رایج در اقتصاد تبدیل شده است و دلالان با اغفال افراد نیازمند که اطلاع چندانی از قوانین ندارند، آن‌ها را به گرفتن کارت‌های بازرگانی تشویق می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: متأسفانه اشخاص فریب‌خورده در قبال مبالغی ناچیز کارت‌ها را به منفعت‌طلبان اجاره یا واگذار کرده و سپس آنان اقدام به ثبت سفارش واردات کالا با کارت بازرگانی کرده و در نهایت بدون آنکه از واردکنندگان نام و نشانی بماند، تجارت انجام داده و از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

عبداللهی اضافه کرد: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی گزارش دادند که تعدادی افراد غیرمطلع از قوانین به دام سودجویان افتادند و از طریق سپردن وکالت‌نامه، صلح‌نامه، اقرارنامه یا هبه‌نامه به واردکنندگان حیله‌گری که قصد تجارت در فضای اقتصادی کشور را با به دست آوردن سود کلان و غیرمشروع دارند، مورد سوءاستفاده قرار گرفتند.

وی افزود: در همین راستا، به دادسرای عمومی و انقلاب گرمسار دستور داده شد تا نسبت به تشکیل و بررسی دقیق و حرفه‌ای پرونده مبنی بر شناسایی متهمان و ذی‌نفعان ورود کرده که در نهایت برای تمام افراد شناخته‌شده قرار تأمین کیفری صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: بررسی‌ها حکایت از آن دارد که افراد سودجو فرار مالیاتی گسترده‌ای را با تأسیس شرکت‌های صوری انجام دادند و به‌وسیله کارت‌های بازرگانی رفتار غیرقانونی را مرتکب شدند.

به گزارش فارس، عبداللهی اظهار کرد: قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست برای ۲۵ نفر به اتهام اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری صادر و پرونده برای ادامه روند رسیدگی به شعبه ۱۰۲ کیفری 2 این شهرستان ارجاع شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید