صادرات ۶۰میلیون دلار زعفران به ۶۰کشور دنیا

    کد خبر :867562

در هفت ماه امسال نزدیک به ۱۲۱تن زعفران به ارزش ۶۰میلیون و ۱۷۴هزار و ۵۸۷دلار به ۶۰کشور دنیا صادر شده است.

به گزارش ایسنا، سید روح اله لطیفی-سخنگوی گمرک ایران- با اعلام گزارشی از وضعیت تجارت زعفران گفت که ۱۲۰هزار و ۴۶۲کیلوگرم انواع زعفران در بسته بندی های کمتر از ۱۰گرم، از ۱۰گرم تا ۳۰ گرم و بالای ۳۰گرم در این مدت صادر شده است که ۷۵ هزار و ۵۴۳ کیلوگرم آن در بسته های بیشتر از ۳۰ گرم (فله)، ۳۰هزار و ۲۲کیلوگرم در بسته های زیر ۱۰گرم و ۱۴هزار و ۸۹۷کیلوگرم نیز در بسته های ۱۰تا ۳۰گرم بوده است.

بر اساس این گزارش، ۳۷میلیون و ۳۵۸هزار و ۴۹۰دلار زعفران در بسته های بالای ۳۰ گرم به ۵۱کشور صادر شده که چین با خرید ۲۴هزار و ۵۱۹کیلوگرم به ارزش ۱۳میلیون و ۳۵۹هزار و ۷۴۶دلار در رتبه نخست خرید زعفران فله، اسپانیا با ۱۷هزار و ۶۰۶کیلوگرم و به ارزش هفت میلیون و ۵۶۷هزار و ۵۷۰دلار در رتبه دوم و امارات با ۱۱هزار و ۸۲۵کیلوگرم به ارزش پنج میلیون و ۷۹۴هزار و ۸۲۱دلار در رتبه سوم قرار دارند.

در این هفت ماه، ۱۵میلیون و ۳۳۱هزار و ۲۰۰دلار زعفران در بسته های زیر ۱۰گرم به ۵۲کشور دنیا صادر شده که چین باخرید چهار میلیون ۳۱۶هزار و ۴۶۶دلار، اسپانیا با دو میلیون ۴۳۰ هزار ۲۵۲دلار، امارات با دو میلیون و ۱۷۸هزار و ۳۰۲دلار، افغانستان با یک میلیون و ۸۲۱هزار و ۱۰دلار و کویت با ۷۸۴هزار ۲۶۵دلار پنج کشور اول خرید زعفران در بسته های زیر ۱۰گرم بودند.

همچنین هفت میلیون و ۵۰ هزار و ۹۴۰ دلار زعفران نیز در بسته های ۱۰تا ۳۰ گرم در هفت ماه امسال صادر شده که امارات با پنج میلیون و ۱۵۶هزار و ۸۷۸دلار، چین با ۵۹۰هزار و ۵۷۹دلار، هنگ کنگ با ۳۲۵هزار و ۹۰۶دلار، قطر با ۲۳۰هزار و ۱۷۳دلار و ایتالیا با ۱۲۲هزار و ۶۲۶دلار پنج کشور اول خرید زعفران در این نوع بسته بندی بودند.

در این مدت ۳۵۹کیلوگرم پودر زعفران در بسته های زیر ۱۰ گرم و ۱۰ تا ۳۰ گرم به ارزش ۴۳۳هزار و ۹۵۷دلار به ۱۷کشور صادر شد که سوئد، اسپانیا، آلمان، امارات و ایتالیا در صدر کشورهای خریدار قرار دارند.

در سال گذشته نیز ۴۲۴هزار و ۴۲۹کیلوگرم زعفران به ارزش ۱۹۰میلیون و ۱۲۸هزار و ۵۵۹دلار و ۵۵۰کیلوگرم پودر زعفران به ارزش ۶۷۴هزار و ۹۶۵دلار از ایران به سایر کشورها صادر شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید