صادرات نفت آمریکا در ۲۰۱۸ دو برابر شد

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸
    کد خبر :522393
صادرات نفت آمریکا

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد آمریکا صادرات نفت خود را در ۲۰۱۸ نسبت به ۱.۲ میلیون بشکه در روز ۲۰۱۷ دو برابر کرده است.

به گزارش بازتاب، به نقل ازاویل پرایس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد آمریکا صادرات نفت خود را در ۲۰۱۸ نسبت به ۱٫۲ میلیون بشکه در روز ۲۰۱۷ دو برابر کرده است.

۲ میلیون بشکه در روز صادرات نفت آمریکا در ۲۰۱۸ همزمان بود با افزایش تولید نفت با میانگین ۱۰٫۹ میلیون بشکه در روز در این کشور. در سال گذشته تغییرات در بندر نفتی دریایی لوئیزیانا هم در این افزایش موثر بوده است.

تغییرات این بندر و مقدار صرف صادرات تنها تغییرات صنعت نفت خام آمریکا نبودند. مقصد این نفت هم به‌خاطر ادامه جنگ تجاری بین چین و آمریکا در ۲۰۱۸ تغییر کرد.

درکل، کانادا همچنان بزرگترین خریدار نفت آمریکا در ۲۰۱۸ بود که ۱۹درصد کل صادرات نفت این کشور را تشکیل می‌داد. طی نیمه اول ۲۰۱۸ بزرگترین خریدار نفت آمریکا با ۳۷۶۰۰۰ بشکه در روز، چین بود؛ ولی به خاطر درگیری تجاری، صادرات نفت آمریکا به چین تا میانگین ۸۳ هزار بشکه در روز در نیمه دوم کاهش یافت. حتی در ماه‌های اوت، سپتامبر و اکتبر صادرات نفت به چین صفر شد.

در کل سال ۲۰۱۸، پس از کانادا، دومین خریدار بزرگ نفت آمریکا کره جنوبی بود و پس از آن چین قرار داشت.

در ماه مارس، آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد صادرات خالص نفت آمریکا تا ۲۰۲۴ به ۴ میلیون بشکه در روز می رسد. امنیتی که این افزایش تولید در بازار عرضه نفت وجود آورده می‌تواند جلوی بالا رفتن قیمت نفت را به‌خاطر کاهش تولید اوپک و متحدانش به رهبری روسیه بگیرد. این گروه در ژوئن دور هم جمع می‌شوند تا در مورد تمدید این قرارداد تصمیم‌گیری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید