صادرات مواد غذایی روسی به چین و ترکیه بیشتر می‌شود

    کد خبر :242157

روسیه در صدد افزایش صادرات خود به بازار مواد غذایی و مصرفی چین و ترکیه است.

به گزارش بازتاب از تاس، الکساندر تکاچف – وزیر کشاورزی روسیه – گفت: تا ۲۰ سال پیش ما از جمله کشورهای واردکننده مواد غذایی بودیم که به ندرت محصولات غذایی روسی در قفسه فروشگاه ها پیدا می‌شد اما امروز برای پنجمین سال متوالی است که نه تنها تمامی نیازهای خود را تامین می کنیم، بلکه برای اولین بار درجهان در جایگاه نخست بزرگترین صادرکنندگان گندم و جو قرار داریم.

وی افزود: در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۴۵ میلیون تن غلات روسی به بیش از ۱۰۰ کشور جهان صادر شد که این رقم در امسال بیش از ۳۷ درصد رشد خواهد داشت.

وزیر کشاورزی روسیه، بازار چین را یکی از جذاب ترین مقاصد صادراتی جهان برشمرد که برای بسیاری از کشورها از جمله روسیه اولین اولویت صادراتی است.

به گفته این مقام روس، تولیدکنندگان این کشور بسیار علاقمند به صادرات مواد خام و محصولات لبنی به چین هستند و هم اکنون دو کشور بطور فعال در حال فراهم کردن شرایط لازم و تسهیل صادرات محصولات روسی هستند و تا ماه آوریل، گواهینامه های پزشکی و دامپزشکی برای صادرات تکمیل می شود. صادرات انواع گوشت دامی، مرغ و ماهی از اولویت های روسیه در صادرات به چین و ترکیه است و این دو کشور همچنان از مصرف کنندگان اصلی تولیدات لبنی، دامی و کشاورزی روسیه به شمار می روند.

وزیر کشاورزی روسیه خاطرنشان کرد: همکاری مسکو با آنکارا، روند رو به رشد مثبتی را نشان می دهد و در سال گذشته میلادی میزان گردش مالی محصولات کشاورزی و غذایی با رشد ۲۱ درصدی به بیش از ۲.۸ میلیارد دلار رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید