صادرات به کشور عراق ۶۷ درصد افزایش یافته است

    کد خبر :453132

معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان تجارت ایران با بیان اینکه در ۸ ماهه امسال صادرات به کشور عراق ۶۷ درصد افزایش یافته است گفت: برای حرکت بر اساس تئوری توسعه تجارت راهی جز توجه به بازار کشورهای همسایه نداریم.

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم، حمید زادبوم شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان همدان با بیان اینکه بسیار خوشحالم که امروز در جمع صادرکنندگان نمونه استان هستم اظهار داشت: در سال حمایت از کالای ایرانی موتور محرکه حرکت اقتصاد کشور به سمت اقتصاد قابل قبول، توسعه صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات است که در این صورت حمایت از کالای ایرانی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشت‌ ماهه امسال صادرات غیرنفتی 13 درصد افزایش و واردات 26 درصد کاهش یافته است، افزود: از ابتدای امسال پروژه‌ای تحت عنوان تمرکز بر صادرات به کشورهای همسایه آغاز شد و 15 کشور در همسایگی ایران هستند که با کنار گذاشتن عربستان و بحرین 13 کشور اطراف ایران فرصت خوبی برای صادرات هستند.

زادبوم با تأکید بر اینکه صادرات به این کشورها بسیار مهم و راه اصلی و برون رفت از تحریم‌ها است، گفت: برای صادرات به این کشورها باید برنامه ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه در 8 ماهه امسال صادرات به کشور عراق 67 درصد افزایش یافته و به ارزش 6 میلیارد و 700 میلیون دلار بوده است، بیان کرد: باید دید همدان در این میان چه سهمی از این میزان صادرات دارد.

زادبوم با بیان اینکه باید برای استان‌های غربی نظیر کرمانشاه، لرستان، ایلام و همدان، بازارهای سه یا چهار کشور همسایه عراق، سوریه و لبنان در نظر گرفته شود عنوان کرد: برای حرکت بر اساس تئوری توسعه تجارت، راهی جز توجه به بازار کشورهای همسایه نداریم.

وی با تأکید بر اینکه باید قبول کنیم در شرایط جنگی قرار داریم، تصریح کرد: شرایط تأمین ارز در کشور سخت است و صادرکنندگانی که مشکلی ندارند به حذف تعهدات ارزی پافشاری نکنند.

معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه ایران 8 کشور شریک عمده تجاری نظیر چین، اندونزی، تایلند، هند، ویتنام، کره و غیره دارد اعلام کرد: در این کشورها بازار داریم و پروژه‌های خاصی در دست اقدام است.

زادبوم با بیان اینکه خوشحالیم که تراز تجاری استان همدان مثبت است و صادرات همدان همیشه بیشتر از واردات است، تأکید کرد: سلامتی اداری مدیران استان همدان نیز زبان زد است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید