دبیر اجرایی شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران:

شیوع بیماری‌های اعصاب و روان با صنعتی شدن جهان

    کد خبر :83910

دبیر اجرایی شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از بزرگترین تهدیدهای ملی در کشور به شمار می‌رود، گفت: تلاش کرده‌ایم از طریق برگزاری همایش داروسازان ایران، به موضوعات شیوع بیماری‌های اعصاب و روان و اعتیاد توجه بیشتری داشته باشیم.

به گزارش  موج، سیدحمید خوئی در آستانه برگزاری شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران اظهار داشت: این همایش با حضور حدود 2 هزار نفر از همکاران داروساز و حرف مرتبط 2 تا 5 شهریور به مدت 3 روز برگزار می‌شود.

وی افزود: در روز آخر این همایش، جشن داروسازی در سالن همایش‌های رازی برگزار خواهد شد و در طول همایش نیز بیشتر 40 شرکت تولیدکننده و واردکننده دارو تازه‌ترین دستاوردهای خود را ارائه می‌کنند.

دبیر اجرایی شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران اضافه کرد: موضوع داروهای مربوط به اعصاب و روان و اعتیاد نیز در شانزدهمین همایش سالیانه داروسازان ایران مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت، چرا که این دو مقوله در دهه کنونی و آینده بسیار حائز اهمیت است.

خوئی با بیان اینکه جوامعی که صنعتی‌تر هستند شیوع بیماری‌های اعصاب و روان در آن بیشتر است، گفت: بیماری‌های روان بیشتر متولد صنعتی شدن در روابط بشری هستند که توجه به آن بسیار حائز اهمیت است.

دبیر اجرایی شانزدهمین همایش سالیانه داروسازان ایران عنوان کرد: اعتیاد یکی از بزرگترین تهدیدهای ملی در کشور بوده که لازم است توجه بیشتری نسبت به پیشگیری و درمان آن شود و این موضوع در کنار مباحث سیاسی و اقتصادی مورد غفلت واقع شده است.

خوئی با تأکید بر اینکه سیاست ملی مبارزه با اعتیاد را به درستی در کشور نداریم، گفت: در صورتی که معتادان بیمار به شمار روند، باید درمان شوند و ما تلاش کرده‌ایم در شانزدهمین همایش داروسازان ایران، گام‌های مؤثری در این زمینه برداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید