شیوع آنفلوآنزا در البرز از کرونا سبقت گرفت

    کد خبر :947293
شیوع آنفلوآنزا در البرز از کرونا سبقت گرفت

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: شیوع بیماری آنفلوآنزا در البرز از کرونا بیشتر شده و شمار بستری های روزانه ناشی از این بیماری در بیمارستان های استان را ۱۵ درصد افزایش داده است.

دکتر احمد مهدوی افزود: هرچند اکنون شاهد ابتلا به ویروس کرونا در استان البرز هستیم اما بخشی از بستری ها مبتلایان به آنفلوآنزا هستند که پس از آزمایشات مشخص می شود.

وی بیان داشت : از هفته گذشته شاهد افزایش مراجعه بیماران به مراکز درمانی و بستری ها در استان هستیم و بررسی ها نشان می دهد که شمار مبتلایان به آنفلوآنزا و سرما خوردگی از کرونا سبقت گرفته است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد: بررسی ها بیانگر ثابت بودن میزان ابتلا به کرونا در استان است اما از آنجا که علائم ۲ بیماری کووید ۱۹ و آنفلوآنزا مشابه است باید آزمایش لازم صورت بگیرد.

مهدوی تاکید کرد: با توجه به اینکه راه پیشگیری و مراقبت از کرونا، سرماخوردگی و آنفلوآنزا مشترک است باید دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیریم .

وی اظهار داشت : استفاده از ماسک ، شستشوی مرتب دست ها با صابون و مواد ضدعفونی کننده ، رعایت فاصله اجتماعی و تزریق واکسن مهمترین اقدامات پیشگیرانه است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت : اکنون در تمام درمانگاه ها ، پایگاه ها و مراکز سلامت استان البرز آزمایش کرونا انجام می شود و همکاران آماده تزریق واکسن هستند.

وی یادآور شد: اکنون شهرستان های استان کرج و اشتهارد در وضعیت زرد و پنج شهرستان دیگر البرز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

 ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید