شیرخشک رژیمی و متابولیک تا یک سال آینده تامین است

    کد خبر :336921

مدیرکل اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، با اشاره به عدم کمبود شیرخشک رژیمی و متابولیک، گفت: شیرخشک رژیمی و متابولیک مورد نیاز یک سال آینده قابل تامین است.

مهناز خانوی، با تاکید بر اینکه طبق تمهیدات اندیشیده شده شیرخشک های رژیمی و متابولیک بازار تا یک سال تامین شده است، اظهار کرد: بر اساس فراخوان های گذشته و قراردادهایی که با شرکت های واردکننده منعقد شده است، نیاز بازار به شیرهای متابولیک و رژیمی برای یک سال اینده تامین یا سفارش گذاری شده است.

وی اظهار کرد: گاهی در برخی از بیماری های خاص، کودک به شیر با طعم و یا برند خاصی عادت می کند که ممکن است آن طعم مشخص به اتمام رسیده باشد اما فراورده های متعدد مشابه ای برای آن محصول ودر شرایطی تا ۱۰ محصول در بازار موجود است، بنابراین چنانچه شیر خاصی در بازار موجود نباشد با نظر تخصصی پزشکان متخصص مربوطه مصرف به شیر دیگری با همان خواص که در سطح عرضه وجود دارد هدایت می‌شود. در هر صورت تمام این شیرخشک ها از نظر کیفیت و تخصیص به بیماری خاص تمام مراحل کنترل و نظارت تخصصی را طی کرده و مورد تایید است.

مدیرکل اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه تاکنون شرایطی وجود نداشته که بیمار خاصی به هیچ شیرخشکی دسترسی نداشته باشد، گفت: بزودی فراخوانی به شرکت های واردکننده اعلام خواهد شد تا شیرخشک های متابولیک و رژیمی با برنامه ریزی بلند مدت برای آینده را تامین کنند و البته برنامه ریزی هایی در زمینه تولید چند فراورده در داخل کشور هم در دست اقدام است.

به گزارش مهر، وی خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسه ای با پزشکان فوق تخصص رشته های مرتبط از آن ها خواسته شد تا در زمینه برخی بیماری های خاص شیرهای متابولیک ویژه که مورد تائید پزشکان است به سازمان غذا و داور اعلام کنند تا به فهرست تامین اضافه شود.

خانوی با تاکید براینکه کمبود شیرخشک برای بیماری های خاص نداریم، تصریح کرد: برای تمام دسته بیماری های شناخته شده ثبت شده و تحت پوشش، شیرخشک در بازار موجود است و تا یک سال آینده کمبودی در این حوزه نخواهیم داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید