شیائومی در حال توسعه دستبند تناسب اندام با نمایشگر رولی

    کد خبر :893512

از آنجا که بازار مچ‌بندهای تناسب اندام همانند نسل فعلی اسمارت‌فون‌ها به آرامی به نقطه اشباع خود نزدیک می‌شود؛ لذا افزایش فضای نمایشی قابل استفاده توسط کاربر یکی از پیشرفت‌های احتمالی برای مدل‌های جدید دستبندهای هوشمند به‌شمار می‌رود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_در دنیای اسمارت‌فون‌ها نیز دستگاه‌های نسل جدید همانند گلکسی زد فولد 3 و اوپو فایند N با قالب طراحی تاشو، گجت‌هایی نظیر اوپو ایکس 2021 با نمایشگر رول شونده و دستگاه‌های مفهومی شرکت TCL با نمایشگرهای انعطاف‌پذیر به بازار عرضه می‌شوند.

در رابطه با مچ‌بندهای تناسب اندام نیز به‌نظر می‌رسد که کمپانی شیائومی براین باور است که استفاده از نمایشگرهای انعطاف‌پذیر ایده مناسبی برای مچ‌بندهای تناسب اندام آینده خواهد بود. به همین دلیل کمپانی چینی سرگرم توسعه نمایشگرهای انعطاف‌پذیر برای تولید مچ‌بندهای تناسب اندام با طراحی جدید است.

این خبر توسط یکی از پایگاه‌های اطلاعاتی مربوط به ثبت اختراعات در چین به بیرون درز کرده است؛ چرا که شیائومی اخیرا موفق به ثبت پتنت جدید خود برای ساخت یک مچ‌بند تناسب اندام با نمایشگر انعطاف‌پذیر از نوع رول شونده شده است.

در توصیف طراحی دستگاه نیز بایستی خاطرنشان کرد که قسمت A در تصویر زیر به بخشی که نمایشگر انعطاف‌پذیر روی آن نصب می‌شود؛ اشاره دارد. با توجه به اطلاعات فهرست، این پتنت طراحی تحت عنوان “Smart Bracelet” به ثبت رسیده و به لحاظ عملکرد در طیف گجت‌های پوشیدنی طبقه‌بندی شده است. این پتنت نشان می‌دهد که طراحی منحصربه‌فرد مچ‌بند هوشمند بر شکل و ارگونومی آن تمرکز دارد. این پتنت شامل تصاویری از طراحی مچ‌بند تناسب اندام در زوایای مختلف است. این تصاویر در ادامه قابل مشاهده هستند:

شیائومی نخستین تولیدکننده‌ای نیست که به تست نمایشگرهای انعطاف‌پذیر برای ابزارهای پوشیدنی می‌پردازد؛ چرا که پیش‌تر در سال 2020 نیز برند نوبیا از ساعت هوشمند نوبیا واچ با نمایشگر انعطاف‌پذیر رونمایی کرد. این نمایشگر از قابلیت رول شدن تا زمان پوشاندن قسمت جلویی مچ دست کاربر برخوردار بود.

نوبیا واچ مجهز به یک نمایشگر آمولد 4.01 اینچی با طراحی فوق انعطاف‌پذیر بوده و قادر به پوشاندن فضای اطراف مچ دست کاربران است. بدنه محصول از جنس آلیاژ آلومینیوم با وزن سبک ساخته شده و به منظور تولید آن از فرآیند تزریق نانو استفاده شده است؛ در حالی‌که قسمت‌های جانبی بدنه با بهره‌گیری از مواد سرامیکی درجه یک پزشکی تولید شده است. به‌طور کلی طراحی سبک‌وزن این اسمارت‌واچ به استفاده آسان‌تر کاربران از آن کمک می‌کند. نوبیا واچ نخستین بار طی سپتامبر سال 2020 با قیمت‌گذاری پایه 179 دلاری در وبسایت Kickstarter عرضه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید