شیائومی تا سه سال آینده بزرگترین تولیدکننده گوشی می شود

    کد خبر :859170
شیائومی تا سه سال آینده بزرگترین تولیدکننده گوشی می شود

لو ویبینگ؛ معاون ارشد Xiaomi Group China و مدیرعامل برند ردمی ضمن مصاحبه‌ای در روز گذشته اعلام کرد که کمپانی شیائومی قصد دارد تا از کلیه برندهای تولیدکننده اسمارت‌فون از جمله اپل پیشی گرفته و به بزرگترین عرضه‌کننده گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_وی افزود که کمپانی چینی در وهله نخست بازار آفلاین گوشی‌های موبایلی در چین را هدف قرار خواهد داد؛ چرا که 70 درصد از فروش گوشی‌های هوشمند در این کشور کماکان به‌صورت آفلاین انجام می‌شود. شیائومی قصد دارد تا طی مدت 3 سال آینده تعداد مراکز خرده فروشی خود در چین را به 30 هزار واحد افزایش دهد. در همین راستا شیائومی اخیرا 10 هزارمین فروشگاه خود را افتتاح کرده است.

خرده فروشی مقوله‌ای است که شیائومی کماکان در آن دچار عقب‌ماندگی بوده و از زیرمجموعه‌های هلدینگ BBK Electronics در چین یعنی برندهای اوپو و ویوو شکست می‌خورد. همین امر در سطح جهانی نیز صادق است و از این‌رو توسعه فروشگاه‌های آفلاین امری ضروری به‌نظر می‌رسد.

معاون ارشد شیائومی همچنین خاطرنشان کرد که اهمیت و ارزش چالش صرفا زمانی آشکار می‌شود که دستیابی به هدف امری دشوار باشد. وی تاکید کرد که رقابت از طریق فروشگاه‌های آفلاین موجب می‌شود تا محصولات در حال عرضه توسط شیائومی با قیمت‌های بسیار بالاتری به فروش برسند. دلیل چنین پدیده‌ای این است که فروشگاه‌های آفلاین از توان متقاعدسازی بالایی برخوردار هستند؛ قابلیتی که در فروشگاه‌های آنلاین به چشم نمی‌خورد.

یقینا دستیابی به هدف بسیار دشوار است. به‌نظر می‌رسد که در حال حاضر شیائومی از نظر میزان عرضه اسمارت‌فون به کمپانی اپل نزدیک شده است. بر اساس اعلام موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research در 3 ماهه سوم سال 2021 شرکت اپل با فروش 48 میلیون دستگاه اسمارت‌فون در جایگاه دوم ایستاد؛ در حالی‌که شیائومی با فروش 44.4 میلیون دستگاه گوشی هوشمند با فاصله‌ای نزدیک در پشت سر غول کوپرتینویی قرار گرفت. در 3 ماهه سوم سال 2020 شیائومی برای مدت کوتاهی از اپل پیشی گرفت؛ اما در ادامه بار دیگر به رتبه دوم سقوط کرد.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که پیشی گرفتن از سامسونگ، چالشی واقعی به‌شمار می‌رود. غول کره‌ای با فروش 69 میلیون دستگاه اسمارت‌فون برتری قابل ملاحظه خود نسبت به رقبا را حفظ کرده است. اگرچه میزان فروش اسمارت‌فون‌های سامسونگ در بازارهای جهانی ظاهرا کاهش یافته است؛ اما این برند در بازارهایی نظیر ایالات‌متحده نیز حضور دارد. این در حالیست که حضور شیائومی در بازار آمریکا کماکان در حد صفر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید