شیائومی اولین مانیتور 4کی خود را رونمایی کرد

    کد خبر :867496

شرکت شیائومی که علاوه بر گوشی‌های هوشمند در ساخت دستگاه‌های دیگر همچون مانیتورهای گیمینگ و تلویزیون نیز فعالیت دارد، بعد از چند هفته اطلاع رسانی بالاخره از اولین مانیتور 4K خود در کشور چین رونمایی کرد که به طور رسمی Xiaomi Monitor 27-inch 4K نام گرفته است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_همان‌طور که از نامش پیداست، مانیتور جدید شیائومی از یک نمایشگر 27 اینجی برخوردار شده که درون یک قاب بسیار نازک قرار گرفته است. شرکت چینی برای ساخت پنل نمایشگر این دستگاه از فناوری IPS LCD بهره برده و ویژگی‌هایی همچون رزولوشن 3480 در 2160 پیکسل یا 4K، امکان نمایش 1.07 میلیارد رنگ و حداکثر روشنایی 400 نیت را برای کاربران خود فراهم کرده است.

Xiaomi Monitor 27-inch 4K گواهی PANTONE را نیز در اختیار داشته و از دقت رنگ delta E<1 برخوردار شده و قادر است از 99 درصد گستره رنگی DCI-P3 در کنار 100 درصد فضای رنگی sRGB پشتیبانی نماید. شیائومی همچنین برای جابه‌جایی راحت بین تنظیمات مختلف رنگی مورد نیاز ادیتورها و طراحان، یک دکمه فیزیکی مخصوص در نظر گرفته است.

علاوه بر PANTONE، پنل نمایشگر مانیتور جدید شیائومی گواهی TÜV Rheinland را نیز دریافت نموده که به معنی کم شدن مقادیر نور آبی و در نتیجه خستگی کمتر چشم کاربران خواهد بود. غول چینی برای اتصال این دستگاه از پورت‌های گوناگونی استفاده کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به 2 درگاه HDMI 2.1، دیسپلی‌پورت 1.4، درگاه تایپ C، پورت USB-A و جک هدفون 3.5 میلی‌متری اشاره کرد. لازم به ذکر است که پورت USB-C این دستگاه از انتقال اطلاعات صوتی و تصویری پشتیبانی کرده و به عنوان یک خروجی 90 واتی نیز عمل می‌کند.

دیگر قابلیت‌های مانیتور 4K شیائومی را می‌توان در سیستم دفع حرارت پیشرفته، امکان وصل شدن به دیوار و تنظیم در جهت‌های متفاوت خلاصه نمود. Xiaomi Monitor 27-inch 4K در بازار چین با قیمتی معادل 549 دلار به فروش می‌رسد و هنوز در مورد ورود آن به بازار جهانی اطلاعاتی منتشر نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید