شیائومی از گوشی گیمینگ Redmi K50G رونمایی کرد

    کد خبر :888518

زیربرند ردمی شیائومی امروز اولین مدل از سری گوشی‌های ردمی K50 خود را با نام Redmi K50 Gaming Edition یا به اختصار Redmi K50G طی رویداد معرفی محصول در چین رونمایی کرد. این گوشی هوشمند مجهز به تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 بوده و به ویژگی‌های مختلفی برای به حداکثر رساندن عملکرد و بهبود تجربه بازی مجهز شده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_گوشی Redmi K50G دارای طراحی الهام گرفته از خودروهای اسپرت با بدنه‌ای ساده همراه با جزئیات خوش ساخت است. این گوشی گیمینگ پرچمدار همچنین دارای تم به شکل X است که می توان آن را در پنل پشتی، ماژول دوربین و حتی خروجی بلندگوی آن مشاهده کرد. ماژول دوربین دستگاه همچنین دارای یک نوار LED است که به عنوان چراغ نشانگر اعلان عمل می‌کند.

شیائومیK50G  دارای دو دکمه تریگر در سمت راست است که موجب شده دکمه پاور در فریم دور گوشی، کمی پایین‌تر از گوشی‌های هوشمند رایج قرار گیرد. در سمت چپ فریم دستگاه، یک دکمه تنظیم صدا وجود دارد که آن نیز کمی پایین‌تر از حد معمول قرار گرفته است. به طور کلی اما این گوشی دارای فریم فلزی بوده و بدنه پشت آن نیز با روکش شیشه‌ای AG همراه است.

ردمیK50G  شیائومی یک صفحه نمایش 6.67 اینچی اولد با وضوح FHD+، نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 480 هرتز در اختیار دارد. این صفحه نمایش، فضای رنگی DCI-P3  را به طور کامل پوشش داده و از فناوری‌های  HDR 10+و MEMC پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش K50G همچنین موفق به کسب گواهی Display Mate A+ از این وب‌سایت تخصصی شده است. لازم به ذکر است صفحه نمایش گوشی توسط محافظ نمایشگر شیشه‌ای Gorilla Glass Victus محافظت می‌شود.

میان رده گیمینگ جدید شیائومی یک ماژول دوربین سه گانه در پشت به همراه دارد که یک سنسور 64 مگاپیکسلی Sony IMX686 برای دوربین اصلی را شامل می‌شود. این سنسور حداکثر وضوح 9248 در 6944 پیکسل را ارائه داده و اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر تا 1.6 میکرومتر را ادر اختیار دارد.

علاوه بر این، ماژول مذکور دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی 120 درجه اولتراواید و یک دوربین تله ماکرو 2 مگاپیکسلی است. ماژول دوربین گوشی همچنین شامل یک حسگر فلیکر است که فرکانس نورهای فلورسنت را تشخیص داده و سرعت شاتر و ISO را متناسب با آن تنظیم می‌کند؛ بنابراین، افکت‌های ناشی از ناهماهنگی نور را در عکس‌ها یا ویدیوهای خود دریافت نخواهید کرد.

دوربین جلوی گوشی K50G شیائومی همچنین مجهز به دوربین 20 مگاپیکسلی سونی IMX596 است و ویژگی‌های زیباسازی از طریق هوش مصنوعی شیائومی را برای ارائه سلفی‌های بهتر به همراه دارد.

گوشی گیمینگRedmi K50G  شیائومی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 مبتنی بر فناوری ساخت 4 نانومتری بهره می‌برد که عملکرد CPU بهبود یافته و تقریباً 52 درصد افزایش عملکرد پردازنده گرافیکی را در مقایسه با اسنپدراگون 888 ارائه می‌دهد. در پیکربندی این دستگاه جدای از تراشه، ما شاهد حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 258 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 نیز خواهیم بود.

با این حال، داشتن یک SoC قدرتمند و افزایش مقدار حافظه رم سریع هنگامی که دمای گوشی به درجه‌ای بیش از تحمل دستگاه برسد، هیچ معنایی نخواهد داشت؛ اینجا جایی است که Redmi  K50G  با سیستم خنک‌کننده‌اش که شامل دو محفظه بخار از جنس استیل ضد زنگ نسل دوم بوده مساحت کل 4860 میلی‌متر مربع را پوشش می‌دهد، خوش می‌درخشد.

محفظه‌های بخار، گرمای جذب‌شده از تراشه، باتری و آی‌سی را به پخش‌کننده‌های حرارتی گرافن سفید نسل 2 منتقل می‌کنند که ۲۰ درصد کارآمدتر از نسل گذشته خود هستند. برای اینکه عملکرد خنک‌کنندگی دستگاه حتی بیشتر شود، کاربران می‌توانند پوسته مغناطیسی اتلاف حرارت فلزی سفارشی Redmi را نیز خریداری کنند که قادر است با یک فن خارجی دفع حرارت مغناطیسی همراه شود تا دما را در گیمینگ طولانی مدت پایین نگه دارد.

گوشی گیمینک شیائومی Redmi K50G با یک باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی همراه با شارژ سیمی 120 واتی عرضه می‌شود که طبق ادعای سازنده می‌تواند دستگاه را در 17 دقیقه تا 100 درصد شارژ کند! ردمی همچنین این بار تمرکز بیشتری روی یک تجربه همه‌جانبه داشته است. از این رو، اولین موتور محور X با باند فوق عریض CyberEngine جهان در گوشی K50G ارائه شده که در حال حاضر بزرگ‌ترین موتور لرزش محور X در گوشی‌های هوشمند اندرویدی به حساب می‌آید.

سیستم صوتی این گوشی گیمینگ نیز با یک بلندگوی اصلی و یک توییتر در هر دو طرف ارائه می‌شود که یک بلندگوی چهارگانه را برای پخش صدایی فراگیر و با کیفیت بالا تنظیم می‌کند. Redmi K50G مجهز به سه آنتن Wi-Fi است که تجربه بازی‌های آنلاین را بهبود می‌بخشد. با بهبود بیشتر الگوریتم‌های بهینه‌سازی ضد تداخل و تأخیر کم، این گوشی می‌تواند به طور مؤثر Latency بازی‌های آنلاین را تا 30 درصد در مقایسه با آنتن‌های Wi-Fi دوگانه معمولی کاهش دهد.

گوشی ردمی K50G شیائومی همچنین از شبکه WiFi 6E پشتیبانی می‌کند و اتصال سریعتر و پایداری شبکه بهتری را فراهم می‌اورد. پشتیبانی از NFC نیز در این گوشی هوشمند به چشم می‌خورد و برای امنیت دستگاه، حسگر اثر انگشت در کنار آن تعبیه شده است. گوشی گیمینگ ردمی K50G شیائومی به استثناء نسخه محدود Mercedes-AMG Petronas Formula One Team Edition در سه رنگ آبی، نقره‌ای و مشکی و پیکربندی‌های8  گیگابایت + 128 گیگابایت، 12 گیگابایت + 128 گیگابایت و 12 گیگابایت + 256 گیگابایت ابتدا به بازار چین عرضه می‌شود.

قیمت این محصول برای نسخه‌های مذکور به ترتیب 520، 568 و 615 دلار بوده اما هنوز اطلاعی در خصوص چگونگی عرضه جهانی آن در دست نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید