شیائومی از رقبا پیش افتاد

    کد خبر :97322

شرکت شیائومی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷، از شرکت فیت بیت و اپل برای ساخت و عرضه گجت‌های پوشیدنی پیشی گرفت و در جایگاه نخست جای گرفت.

به گزارش بازتاب، به نقل از وب سایت venturebeat، تا سال ۲۰۱۷ شرکت فیت بیت (Fitbit) تنها یکه تاز تکنولوژی بود که در زمینه طراحی، تولید و فروش گجت های پوشیدنی نظیر ساعت هوشمند فعالیت می کرد. اما از آغاز سال ۲۰۱۷، شرکت شیائومی به رقابت شدیدی با رقبای خود یعنی اپل و فیت بیت پرداخته به گونه ای که هم اکنون شیائومی، اپل و فیت بیت به ترتیب در جایگاههای نخست ، دوم و سوم قرار گرفته اند.

شرکتهای سازنده گوشی های همراه، مجموعا به مقدار ۲۶.۳ میلیون گجت پوشیدنی در بازارهای جهانی صادر کرده و به فروش رسانده اند که این رقم ۱۰.۳ درصد نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

جدول زیر طبق آمار منتشر شده توسط IDC ( ردیاب جهانی فروش گجت های پوشیدنی در جهان) است که پنج شرکت برتر در این زمینه را نشان می دهد. با نگاه مختصری به این جدول می توان دریافت که سامسونگ جزو این چهار کشور نیست.

همانطور که در جدول بالا مشاهده می شود، شرکت شیائومی با ۱۳.۴ درصد سهم از بازار در جایگاه نخست قرار دارد که این  امر بخاطر آن است که این شرکت بالغ بر ۴۰۰ هزار واحد گجت پوشیدنی را به نقاط مختلف جهان بفروش رسانده است.

IDC خاطر نشان می کند که برگ برنده شرکت شیائومی، فروش کالاها و گجتهای پوشیدنی با قیمتی ارزان بوده است و Mi Band شیائومی همچنان محبوب ترین و پرفروش ترین محصول این شرکت به شمار می رود.

شرکت امریکایی اپل با صادرات و فروش اضافی ۱.۱ میلیون واحد، بیشترین میزان رشد سالانه خود را با ۳.۴ درصد افزایش تجربه کرده است. سری ۱ و ۲ ساعتهای هوشمند اپل ( اپل واچ ) هم اکنون محصولات پرفروش و جا افتاده در بازار این شرکت هستند. با توجه به رونمایی از سری سوم ساعت هوشمند اپل ( اپل واچ ۳) ، فروش سری های پیشین آن خبر خوشایندی برای اپل است.

از آنجا که شرکت فیت بیت ۲.۳ میلیون گجت کمتر صادر کرده و فروخته است، سهم بازار این شرکت با ۱۱.۱ درصد کاهش از ۲۴.۱ درصد به ۱۲.۹ درصد رسیده است. البته این شرکت در هفته گذشته، با رونمایی از  نخستین ساعت هوشمند خود رسما پا به عرصه بازار ساعت های هوشمند شد. شرکت فیت بیت در یک دهه گذشته، گجت ها و دستگاههای الکترونیکی در حوزه ردیابی فعالیت های ورزشی نظیر Blaze ، Surge، Hahvi  و charge ۲ را تولید می کرده است و حالا با ورود به تولید و فروش ساعت های هوشمند، می خواهد سهم بیشتری را در بازارهای جهانی بدست بیاورد.

شرکتهای گارمین و فسیل هم به ترتیب در رتبه های چهارم ( ۵.۴ درصد) و پنجم جدول (۴ درصد) جای گرفته اند.

شرکت سامسونگ در سه ماهه اخیر در سال جاری، جزو پنج شرکت برتر صادرکننده گجت های پوشیدنی نبود ولی انتظار می رود باتوجه به اینکه سامسونگ از جدیدترین محصولاتش نظیر ساعت هوشمند، ردیاب تناسب اندام و ایرباد بی سیم خود در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ آلمان رونمایی کرده است، بار دیگر به رتبه ای برتر و یا در صدر جدول دست یابد.

شایان ذکر است با اینکه این شرکت کره ای در زمینه عرضه گوشی های هوشمند بسیار موفقیت آمیز ظاهر شده اما در زمینه گجت های پوشیدنی چندان موفق نبوده است.

رامون لاماس – تحلیلگر و مدیر تحقیقات IDC – در بیانیه ای عنوان کرد:” در سه ماهه دوم، رشد بازار مرهون محصولات جدید و در حال ظهور بوده است”.

وی ادامه داد:” عرضه ساعت های هوشمند نسبت به سالهای اخیر ، مستقل تر از گوشی های هوشمند شده است. شرکتهای مختلف با در نظر گرفتن سلیقه های مختلف، اقدام به ایجاد و افزایش تنوع در گجت های پوشیدنی خود کرده اند. همچنین با ارائه آنها در قیمت های گوناگون و با احتساب توان خرید کاربران ، میزان فروش و سهم خود را در بازار افزایش داده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید