شکست طرح “پیاده‌روی تا مدرسه” در انگلیس

    کد خبر :336842

با وجود نگرانی‌های روزافزون در مورد تاثیر سوء آلودگی هوا بر سلامت کودکان و نوجوانان، تعداد والدین انگلیسی که فرزندان خود را با خودروی شخصی به مدرسه می‌برند نسبت به کودکانی که با دوچرخه یا پیاده به مدرسه می‌روند، افزایش یافته است.

آمارهای جدید رسمی دولت انگلیس نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد کودکان دبستانی در این کشور که مسافت خانه تا مدرسه را با دوچرخه یا پای پیاده طی می‌کنند از ۵۳ درصد به ۵۱ درصد کاهش یافته است.

همچنین این آمار حاکی از افزایش تعداد افرادی است که برای مسافت های کمتر از ۱.۵ کیلومتر از خوردو استفاده می‌کنند.

مدیر اجرایی موسسه خیریه ای که برای افزایش نرخ دوچرخه سواری و پیاده روی تلاش می کند با اشاره به آمارهای روزافزون استفاده از خودروهای شخصی برای مسافت‌های کوتاه در انگلیس این افزایش را به معنی ادامه یافتن سطح بالا و غیر مجاز آلودگی هوا در انگلیس می داند و از دولت خواهان فراهم آوردن برنامه ای است تا دوچرخه سواری و پیاده‌روی تا مدارس را برای دانش آموزان و والدین آنها تسهیل سازد. چرا که این امر نه تنها باعث کاهش آلودگی هوا بلکه منجر به حل معضل چاقی در کودکان نیز می شود.

آمارهای جدید منتشر شده نشان می دهد از هر ۲۵ دانش آموز کلاس ششمی در این کشور یک نفر به چاقی مفرط مبتلا است.

به گزارش ایسنا، با تداوم سطوح غیر مجاز آلودگی هوا در انگلیس و تاثیرات آن بر سلامت مردم به ویژه کودکان، نگرانی‌ها در این ارتباط افزایش یافته است. آمارهای دولتی نشان می‌دهد تعداد مرگ و میرهای ناشی از آسم به دلیل آلودگی هوا افزایش یافته و صدها هزار کودک و نوجوان در محیط بیرون از مهد کودک‌ها، مدارس و دانشکده ها در معرض آلودگی هوا قرار دارند. پزشکان می گویند کودکان نسبت به تاثیرات آلودگی هوا بسیار آسیب پذیرتر از افراد بزرگسال بوده و آسیب های وارد به ریه ها در دوران رشد غیرقابل جبران خواهد بود.

دولت انگلیس تاکنون سه بار در اجرای برنامه های مقابله با آلودگی هوا شکست خورده و اکنون این موضوع به بالاترین دادگاه اروپا ارجاع داده شده است. آمارها حاکی از آن است که اجرای طرح “پیاده روی تا مدرسه” یکی از اصلی ترین عوامل مقابله با آلودگی هوا محسوب می شود چرا که یک چهارم خودروها در ساعات اوج ترافیک، خودروهای والدینی است که فرزندان خود را به مدارس می برند.

به گزارش گاردین، سخنگوی وزارت حمل و نقل انگلیس با اشاره به تخصیص بودجه ۱.۲ میلیارد پوندی به برنامه های دوچرخه سواری و پیاده روی اعلام کرده که دولت اقدامات زیادی برای ترغیب فرهنگ پیاده روی تا مدارس انجام داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید