اسپیس ایکس ناکام ماند؛

شکست آمریکا در ارسال فضانورد به فضا از خاک این کشور

    کد خبر :718140

ماموریت ارسال فضانوردان همراه کپسول کرو دارگون اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی لغو شد. این نخستین ماموریت ارسال فضانوردان به فضا از خاک آمریکا پس از ۱۰ سال بود.

دلیل این امر احتمال رعد و برق گزارش شده است. کپسول کرو دراگون روی پد پرتاب آماده بود و باب بنکن و داگ هارلی فضانوردان ناسا نیز وارد کپسول شده بودند.

اما چند دقیقه قبل از پرتاب، اسپیس ایکس این ماموریت را لغو کرد. مایک تایلور مدیر پرتاب این عملیات ۱۷ دقیقه قبل از انجام آن اعلام کرد: متاسفانه نمی توانیم امروز کپسول را به فضا پرتاب کنیم.

جیم بریدنستاین مدیر ناسا نیز در این باره گفت: هم اکنون در اتمسفر زمین الکتریسیته زیادی وجود دارد. البته طوفان و رعد و برقی در آسمان نیست اما این نگرانی وجود دارد که پرتاب موشک به ایجاد رعد و برق منجر شود.

در واقع هنگام انجام ماموریت آپولو ۱۲ این اتفاق افتاد و مدت کوتاهی پس از پرتاب موشک دو صاعقه درآسمان به وجود آمد که در نتیجه آن برخی ابزارهای موشک از کار افتاد. البته ماموریت آپولو ۱۲ تکمیل شد.

پیش بینی می شود این ماموریت روز شنبه انجام شود.

طی ١٠ سال گذشته ناسا برای ارسال فضانودران به ایستگاه فضایی بین المللی به روسیه و موشک های سایوز اتکا داشت و مبلغی کلان صرف این امر می شد.

در همین راستا ناسا قراردادی با اسپیس ایکس و بویینگ امضا کرد تا نسل جدید کپسول های ارسال فضانوردان به فضا را بسازند تا علاوه بر کاهش هزینه ها دوباره فضانوردان را از خاک آمریکا به فضا ارسال کنند.

طی سال های اخیر این دو شرکت مدت زمان زیادی را به توسعه کپسول و آزمایش آنها اختصاص دادند. هرچند بویینگ در ساخت کپسول با چالش هایی روبرو شد اما اسپیس ایکس در نهایت کپسول خود را آماده کرد.

به گزارش مهر،از سوی دیگر یکی از نکات حایز اهمیت دیگر آن است که عملیات مذکور نخستین پرواز تجاری به ایستگاه فضایی بین المللی به حساب می آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید