شکایت مربی ایرانی کشتی فرنگی آذربایجان در دادگستری باکو

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۵۷
    کد خبر :345038

جمشید خیرآبادی برای دریافت ۶۰۰ هزار دلار باقی‌مانده طلبش از فدراسیون کشتی آذربایجان، به دادگستری باکو شکایت کرده است.

دستیار محمد بنا طی سال‌های موفقِ کشتی فرنگی ایران، که بعد از المپیک 2012 لندن‌، تهران را به مقصد باکو ترک کرده و به مدت چهار سال هدایت تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان را برعهده گرفت، در پایان المپیک ریو به همکاری‌اش با این فدراسیون خاتمه داد اما همچنان حق و حقوق 7 ماه پایانی همکاری او و کادر مربیانش با فدراسیون کشتی این کشور باقی مانده است.

وی بعد از این که چندین بار برای دریافت طلبش به باکو مراجعه کرد و همچنین در حین برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی – اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته- نیز به این کشور رفت تا بتواند با مسئولان ورزشی آذربایجان در مورد طلب‌هایش صحبت کند، اما در خصوص دریافت طلب 600 هزار دلاری‌اش ناموفق بود، از فدراسیون کشتی آذربایجان به دادگستری باکو شکایت کرد.

به گفته خیرآبادی، مراحل قانونی لازم طی شده اما هنوز او و کادرش نتوانسته‌اند پول‌های‌شان را دریافت کنند. این در حالی است که پیش از این رضا مهماندوست دیگر مربی ایرانی تیم ملی تکواندوی آذربایجان نیز در مصاحبه‌هایش اعلام کرده بود که ماه‌هاست حق و حقوق وی پرداخت نشده و آذربایجانی‌ها از نظر مالی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند.

این کشور در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری عظیمی روی ورزش انجام داد و قهرمانان زیادی را با ملیت‌های مختلف جذب کرد و با دادن تابعیت به آنها، توانست مدال‌های رنگارنگی نیز در المپیک ریو دشت کند. کشتی فرنگی و تکواندوی آذربایجان نیز با دو مربی ایرانی (جمشید خیرآبادی و رضا مهماندوست) و همچنین میلاد بیگی و صباح شریعتی که دو تابعیتی شده بودند در ریو عملکرد بسیار خوبی داشتند.

سامان طهماسبی هم دیگر کشتی‌گیری بود که چندین سال در مسابقات جهانی برای آذربایجان مبارزه کرد و به مدال رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید