شورای عالی انقلاب فرهنگی: سیاست‌های جدید آزمون سراسری، در کنکور ۹۹ اجرایی نمی‌شود

    کد خبر :639383
سیاست‌های جدید آزمون سراسری، در کنکور ۹۹ اجرایی نمی‌شود

معاون خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بررسی و اصلاح سیاست‌های مرتبط با آزمون سراسری در شورای عالی انقلاب فرهنگی، لزوماً منجر به حذف کنکور نمی‌شود و اجرای این سیاست‌ها به کنکور ۹۹ نمی‌رسد.

ابراهیم سوزنچی در مورد آخرین وضعیت بررسی و اصلاح سیاستگذاری ها برای ساماندهی کنکور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی اراده کند، اجرای این سیاست ها به کنکور ۹۹ می رسد، تاکید کرد: اجرای این سیاست ها به کنکور ۹۹ نمی رسد مگر اینکه سازمان سنجش آموزش کشور چابک تر از شرایط فعلی اقدام کرده و معجزه کند.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری جلسات با ذی نفعان کنکور مانند دانشگاه ها، موسسات آمادگی کنکور و مدارس، فاز تحلیلی این جلسات آغاز شده است و در حال بررسی آمارها در نشست های تحصصی هستیم.

سوزنچی خاطرنشان کرد: بعد از پایان این جلسات به چند سناریو برای سیاستگذاری در کنکور دست می یابیم که مسئله را چطور طرح کنیم و سناریو آن چگونه باشد. این سناریوها در کارگروهی متشکل از نماینده سازمان های مرتبط با کنکور بررسی شده و در نهایت برای تصویب به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی می آید.

معاون خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از آغاز تحلیل این سناریوها طی دو هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: نتیجه تحلیل این سناریوها در کارگروهی که تشکیل می شود، با حضور سازمان سنجش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین سایر دستگاه های درگیر با کنکور به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه شورای سنجش و پذیرش هم در این کارگروه حضور دارد ادامه داد: در این سیاست ها تغییراتی که سازمان ها در اجرای کنکور باید انجام دهند، مشخص خواهد شد و این سیاست ها و تغییرات سریع اجرا می شود.

سوزنچی درباره قول این معاونت برای تصویب سیاست های مرتبط با سنجش و پذیرش دانشجو تا پایان سال تاکید کرد: به مردم گفته بودیم ظرف ۶ ماه این سیاست ها تصویب می شود که پای قول مان هستیم و برای سنجش داوطلبان در کنکور باید سیستمی وجود داشته باشد.

 

این معاونت شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین اعلام کرد که سیاست های مرتبط با ساماندهی کنکور را ظرف ۶ ماه به تصویب می رساند و طرح آزمایشی این سیاست ها سال ۱۴۰۰ برای کنکور اجرا می شود.

 

به گزارش انتخاب،پس از کش و قوس های فراوان در خصوص ساماندهی کنکور و حاشیه هایی که برای سهمیه های مصوب شده این آزمون در تابستان امسال ایجاد شد، شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که سیاست هایی برای سنجش داوطلبان کنکور به تصویب می رساند.

از این رو، حدود دو ماه قبل نشست‌های تخصصی بررسی مسائل نظام فعلی سنجش و پذیرش دانشجو به ویژه کنکور همچنین راهبردها و راهکارهای برای حل آن توسط معاونت خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید