شورای امنیت به دعوت نیکی هیلی، لاشه موشک شلیک‌شده به فرودگاه ریاض را بررسی می‌کند

    کد خبر :209775

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه خبر داد: سفیران کشورهای عضو شورای امنیت قرار است روز دوشنبه برای بررسی لاشه موشکی که اخیرا از یمن به عربستان سعودی شلیک شده بود، به واشنگتن سفر و با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دیدار و گفت و گو کنند.

نوامبر گذشته یگان موشکی ارتش یمن (وابسته به جنبش انصارالله) از شلیک موفقیت‌آمیز یک موشک بالستیک دوربرد به فرودگاه «ملک خالد» در حومه ریاض، پایتخت عربستان خبر داده بود.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، ماه گذشته کنفرانسی خبری در همین رابطه ترتیب داده و این موشک را به ایران مرتبط دانسته بود.

با استناد به خبرگزاری فرانسه، وی اکنون از همتایان خود در شورای امنیت دعوت کرده است تا برای بررسی لاشه منتسب به این موشک به واشنگتن سفر کنند. آن‌ها قرار است همچنین با رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار داشته باشند.

این دومین دیدار سفیران کشورهای عضو شورای امنیت با ترامپ خواهد بود و این در شرایطی است که ترکیب این نهاد در سال جدید میلادی، دست خوش برخی تغییرات شده است.

به گزارش ایرنا،اتهام واهی آمریکا علیه ایران در خصوص تسلیح گروه های یمنی درست در حالی مطرح می شود که حجم انتقادات نهادهای حقوق بشری از واشنگتن به دلیل استمرار در فروش تسلیحات کشتار جمعی به متجاوزان سعودی بیش از پیش افزایش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید