معاون اجتماعی پلیس فتا مطرح کرد

شهروندان مراقب کلاهبرداری با اپلیکیشن های موبایل پایه باشند

  • حوادث
  • چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۵:۰۶
    کد خبر :599038

معاون اجتماعی پلیس فتا در خصوص استفاده از اپلیکیشن های موبایل پایه توصیه هایی را به شهروندان ارائه داد و گفت: برخی افراد سودجو از این فرصت بدست آمده سوء استفاده می کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه هم اکنون اپلیکیشن های موبایل پایه در قالب استارتاپ ها یا کسب و کارهای اینترنتی در فضای مجازی کشور در حال فعالیت هستند، بیان داشت: شهروندان باید هنگام دریافت و ثبت سفارشات کالا و خدمات اینترنتی دقت لازم را داشته باشند تا قربانی برخی اهداف شوم کلاهبرداران نشوند.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه خدمات خرید اجناس و دریافت خدمات فنی، مهندسی و غیره از این طریق، کاربران باید برای نصب هر گونه اپلیکیشن روی دستگاه‌های خود از جمله گوشی‌های هوشمند لپ‌تاپ، تبلت، ابزار و رایانه‌های خانگی، حتماً برنامه‌ی مورد نظر خود را از سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند، تهیه کنند.

سرهنگ پاشایی افزود با تاکید براینکه در خرید اپلیکیشن ها و نرم افزارهای کاربردی، کاربر باید از نسخه های اصلی استفاده کند، در مورد بحث امنیت این نرم افزارها ، گفت: بعضی از اپلیکیشن ها اصل نبوده و قلابی هستند و زمانی که توسط کاربر بر روی گوشی نصب می شوند به راحتی می توانند به تمام اطلاعاتی که فرد روی گوشی دارد، دسترسی داشته باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: کاربران در هنگام استفاده از اپلیکیشن های موبایلی نباید کاملا به ارایه کننده کالا و خدمات اعتماد کنند و مبالغی را حتی به عنوان بیعانه بدون دریافت کالا یا خدمات به حساب وی واریز نمایند و در اصالت کالای پیشنهادی نیز دقت لازم را داشته باشند تا اقدام به خرید مال غیر نکرده و مورد پیگرد قانونی قرار نگیرند.

سرهنگ پاشایی ضمن بیان اینکه افزایش دانش IT برای کاربران ایرانی ضروری است، اظهار داشت: کاربران می توانند جهت کسب اطلاعات بیش تر و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

به گزارش مهر، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خاطر نشان کرد: پلیس فتا با هوشیاری و رصد شبانه روزی درصدد برقراری آرامش و امنیت روانی کاربران فضای سایبری است و با متخلفان و مجرمان مطابق قانون جرایم رایانه ای بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید