مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری تهران خبر داد

شهرنشینی ۷۵ درصد جمعیت کشور تا سال ۱۴۳۰/کاهش کیفیت زندگی درتهران نسبت به شاخص‌های جهانی

  • اجتماعی
  • سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۴:۰۹
    کد خبر :282244

مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری تهران از افزایش مشارکت استارتاپ‌ها با شهرداری تهران در مسیر تحقق شهر هوشمند خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد فرجود در حاشیه سمینار یک روزه شاخص‌های شهر هوشمند در جمع خبرنگاران گفت: درحال حاضر ۶۵ درصد جمعیت کشورمان شهر نشین هستند این جمعیت مدام درحال افزایش هستند به طوری که تا سال ۱۴۳۰ حدود ۷۵ درصد جمعیت کشور شهر نشین خواهند شد.

وی افزود:‌ کلان شهر تهران نیز در آینده نزدیک باجمعیتی بالغ بر ده میلیون نفر به ابر شهری تبدیل خواهد شد که بر اساس آمارها کیفیت زندگی در این شهر ۱۵ درصد از شاخص‌های جهانی پایین‌تر خواهد بود. بی تردید اینکه در یک سال بیش از صد روز هوای تهران ناسالم باشد موضوع خطرناکی است که باید ما را به این نکته برساند که در حوزه حمل ونقل بسیار ضعیف عمل کرده ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم ایجادزیرساخت‌های لازم برای تحقق شهر هوشمند افزود: ما نیاز جدی به تغییر فرایندها و قوانین موجود برای تحقق شهر هوشمند داریم. مسئله شهر نشینی در کلان شهرها یک موضوع فزاینده است و در تمام دنیا چنین شهرهایی در حال تبدیل به شهر هوشمند پیش رفته‌اند چرا که این مسئله می ‌تواند بسیاری از مشکلات آنها را حل و فصل کند.

مدیر عامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران ادامه داد:‌ در تمامی شهرهای دنیا ایجاد فرایندهای هوشمند سازی به یک اولویت تبدیل شده و تدوین برنامه ها نیز بر اساس همین اولویت انجام می شود. دراروپا بر اساس جمعیت چالَش‌هایی در شهرهای بزرگ بود که با استفاده از هوشمند سازی بسیاری از آنها حل و فصل شد. بدون کار کارشناسی می توان عنوان کرد که آلودگی هوا و ترافیک از موضوعات جدی کلان شهر تهران است و باید راهکار های مناسب برا ی حل این مشکلات اندیشده شود و در این مسیر حتما راهکار تحقق شهر هوشمند می تواند بخشی از مشکل را حل کند.

فرجود تاکید کرد: ایجاد شهر هوشمند یک فرایند و مسیر است که سازمان فناوری شهرداری تهران در مسیر آن حرکت می‌کند. برای شهر هوشمند شاخص‌هایی تعریف می شود و این شاخص‌ها در حال حاضر عرضه شده‌اند تا بدانیم که در تحقق این مهم در چه جایگاهی قرار گرفته‌ایم.

مدیر عامل سازمان فناوری شهرداری تهران در پاسخ به سوالی در خصوص پورتال شفافیت شهرداری تهران گفت: این پورتال محل ارائه قراردادهای بالای یک میلیارد تومان شهرداری تهران است تا شهروندان در جریان جزییات نحوه معاملات شهرداری تهران قرار بگیرند. تمامی اطلاعات مربوط به شهرداری تهران در آن درج می شود لذا از شهروندان درخواست می کنیم دراین خصوص اگر نیازمند اطلاعاتی از شهر تهران هستند اعلام کنند در سایت بارگذاری شود.

فرجود با تاکید بر اینکه سازمان فناروی شهرداری تهران در جریان رقابت با استارتاپ‌ها نیست افزود: درحوزه شهر هوشمند برنامه جدی برای مشارکت استارتاپ‌ها داریم و در همین راستا نیز اقداماتی انجام شده است. بی تردید ما نیازمند همراهی استارتاپ‌ها هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید