شهرداری به تعهدات خود در پروژه «مسکن امید» عمل کرد

    کد خبر :584710

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت که شهرداری به تعهدات خود در پروژه «مسکن امید» عمل کرده، این در حالی است که ارگان‌های دولتی تاکنون یک متر مربع زمین هم برای اجرای این طرح واگذار نکرده‌اند.

تفاهم نامه اجرای پروژه «مسکن امید» حدود یک سال و نیم پیش میان شهرداری تهران و دولت منعقد شد. براساس این تفاهم نامه قرار شد تا شهرداری و دولت تعدادی از زمین های خود را در اختیار توسعه گر قرار دهند تا با ساخت مسکن و انتقال شهروندانی که در بافت‌های ناکارآمد زندگی می کنند، بخشی از مشکل بافت فرسوده در پایتخت حل شود. همچنین، قرار بر این بود تا شهرداری سهم خود در اجرای این پروژه را به نوسازی بافت‌های ناپایدار اختصاص دهد.

در همین رابطه، کاوه حاجی علی اکبری درباره آخرین وضعیت اجرای پروژه «مسکن امید» گفت: زمین‌هایی که قرار بود دولت برای اجرای این پروژه در اختیار بگذارد تا به امروز ساخت‌وساز واگذار نشده است. این در حالی است که شهرداری تهران ۱۰ زمین متعلق به خود را برای پروژه مسکن امید در نظر گرفت و تاکنون قرارداد مشارکت ۵ قطعه زمین منعقد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، توسعه‌گرها در حال تهیه طرح و دریافت پروانه هستند و برای ۵ زمین باقی مانده نیز در حال مذاکره با سرمایه‌گذار هستیم.

به گزارش ایسنا،مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه قرار بود بخش های مختلف دولت اعم از وزارت نیرو، وزارت صمت و وزارت آموزش و پرورش زمین‌هایی را در اختیار پروژه مسکن امید قرار دهند، تصریح کرد: واقعیت این است که در شهر تهران تا به امروز یک متر مربع زمین هم از طرف دستگاه‌های دولتی برای تحقق این برنامه اختصاص پیدا نکرده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرنوشت، حاجی علی اکبری تاکید کرد: در حال مذاکره با دولت هستیم تا بتوانیم با همکاری یکدیگر پروژه مسکن امید را که به کاهش مشکلات بافت فرسوده کمک می کند، به سرانجام برسانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید