شهادت مامور پلیس در درگیری مسلحانه در تهران

  • حوادث
  • یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ ۱۳:۴۹
    کد خبر :937585
شهادت مامور پلیس در درگیری مسلحانه در تهران

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد که صبح امروز شهید استواریکم امیر کیوان‌لو، جمعی پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در حین اجرای ماموریت به درجه رفیع شهادت نائل آمده است. بنابر اعلام پلیس به زودی جزئیات شهادت این مامور وظیفه‌شناس پلیس اعلام خواهد شد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت همچنین در اعلام جزئیات تکمیلی از شهادت این مامور پلیس اعلام کرد:‌حوالی ساعت ۵:۳۰ صبح امروز در پی مراجعه یکی از شهروندان به واحد گشت موتوری کلانتری نامجو مستقر در میدان سپاه و اعلام این که سارقان درحال سرقت از منزل خواهر او هستند و خواهرش تنها در منزل به سر می‌برد. بلافاصله با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع، واحد گشت موتوری شامل دو مامور راکب و ترک‌نشین در محل حضور پیدا کردند.

در ادامه و به محض ورود ماموران، با سرعت عمل ماموران یکی از سارقان سریعا دستگیر شد. سارق دیگر هم اما از منزل خارج و اقدام به فرار کرد که توسط استوار یکم امیر کیوان‌لو مورد تعقیب قرار گرفت. درحین این تعقیب و گریز سارق در حال فرار ناگهان با چاقو ضربه‌ای به سینه استوار کیوانلو وارد کرد که علیرغم جراحت وارده استوار کیوانلو سارق را دستگیر کرد. در ادامه این مامور وظیفه‌شناس به بیمارستان انتقال داده شد که در آنجا به دلیل شدت جراحت وارده این مامور شجاع و وظیفه شناس به درجه رفیع شهادت رسید.

همچنین در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که سارقان پس از ورود به منزل دست و پای خانمی را که در منزل بوده بسته و در حال سرقت وسایل قیمتی منزل بودند که ماموران وارد عمل شده و این اقدام را ناکام گذاشتند.

پیام سردار رحیمی درپی شهادت استوار کیوان‌لو

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت استواریکم امیر کیوان لو، نوشت:‌ «پلیس امروز در خط مقدم برخورد با ناهنجاری‌ها و جرایم مختلف است و اجازه نخواهد داد کسی خدشه‌ای به امنیت و آرامش و آسایش خاطر شهروندان وارد کند. شهادت هنر مردان خداست که با هنرمندی خود امنیت و آرامش جامعه را تضمین می‌کنند.

شهادت مجاهدی دیگر از تبار حافظان امنیت و آرامش بار دیگر نشان داد که تا پای جان از امنیت و آرامش شهروندان دفاع خواهیم کرد. مجاهدت و ایثار و دلاوری های شهید استواریکم کیوان پور در قاموس ایثار و شهادت این مرز و بوم برای همیشه خواهد درخشید و از یاد و خاطر همگان ماندگار خواهد بود.»

پیش از این و در تاریخ دوم تیرماه امسال نیز سرگرد محمد یاسمی، مامور کلانتری ۱۰۸ نواب در حین در اجرای ماموریت در محله نواب به شهادت رسیده بود.

ایسناشهادت مامور پلیسشهادت مامور پلیسشهادت مامور پلیس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید