شناسایی یکی از سرشبکه‌های قاچاق سوخت/ فعالیت خانوادگی برخی شرکت‌ها تحت‌نظر سرشبکه!

    کد خبر :721259

سردار محمدرضا مقیمی رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا درباره اولویت‌های این پلیس در سال 99 گفت: برای تشدید اقدامات پیشگیرانه در این سال برنامه‌ریزی کرده‌ایم. یکی از اولویت‌های برنامه‌های ما در سال 99 مقابله با قاچاق از مبادی رسمی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مبادی رسمی در رصد ما قرار گرفتند و طبیعتا باید بر مبنای اطلاعات مرتب و منظمی کار را شروع می‌کردیم، به اخباری رسیدیم که متاسفانه برخی از شرکت‌ها اقدام به خروج سوخت یارانه‌ای از کشور تحت عناوین مختلف می‌کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: در همین خصوص بلافاصله با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هماهنگ شد و در خصوص بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها که در فرآیند صادرات سوخت انجام وظیفه می‌کردند، هماهنگی‌های لازم در حوزه ستادی را انجام دادیم و بعد از شناسایی و دریافت اطلاعات به این موضوع رسیدیم که برخی از شرکت‌ها در شهرک‌های صنعتی اطراف شهرهای بزرگ مانند ورامین و تهران فعالیت‌های پالایشگاهی انجام می‌دهند.

سردار مقیمی با بیان اینکه این شرکت‌ها به صورت خانوادگی اداره می‌شوند، گفت: این شرکت‌ها با شرکت ملی فرآورده‌های نفتی همکاری می‌کردند و در رصدهای اطلاعاتی با استفاده از منابع اطلاعاتی در پلیس امنیت به این رسیدیم که این شرکت‌ها که به صورت خانوادگی فعالیت می‌کنند در زیرمجموعه یک سرشبکه‌ هستند. ما نیز موفق شدیم یکی از این سرشبکه‌ها را شناسایی کنیم.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه مدیران این سرشبکه دارای سوابق کیفری در زمینه قاچاق سوخت بودند، گفت: این شرکت‌ها با استفاده از برند و تجهیزات شرکت‌های خوشنام در زمینه نفتی در ذیل آنها اقدام به قاچاق سوخت می‌کردند. با توجه به سابقه خوب این شرکت‌ها، قاعدتا نباید در رصد و ظن پلیس قرار می‌گرفتند، اما با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدیم چرخه توزیع را رصد کرده و به این نتیجه رسیدیم که این شرکت‌ها در زمینه خرید و فروش فرآوردهای نفتی یارانه‌ای به ویژه گازوییل می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید