شمار قربانیان حادثه قطار مشهد -یزد به 21 نفر رسید/ دلیل وجود بیل مکانیکی در ریل چه بود؟/ روایت یکی از مصدومین از زمان حادثه

    کد خبر :915998

ساعاتی پیش خبری درباره خروج قطار مسافربری طبس – یزد منتشر شد که بر اساس آخرین گزارش‌های اورژانس کشور تاکنون 81 مصدوم و 21 کشته بر جای گذاشته است.

 معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این باره اظهار کرد: شب گذشته ساعت ۱۹:۲۰ قطار مسافری مشهد – یزد حرکت خود را با ۳۴۸ مسافر آغاز می‌کند و صبح امروز در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه این قطار با شماره ۶۸۱ در بلاک عباس‌آباد – ریزو دچار سانحه می‌شود.

میرحسن موسوی ادامه داد: بر اساس اطلاعات اولیه به دست آمده پنج واگن مسافری این قطار با بیل مکانیکی برخورد کرده و از ریل خارج می‌شوند.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا بیل مکانیکی داخل خط ریلی وجود داشته است؟ گفت: بیل مکانیکی در کنار خط ریلی بوده و هم اکنون رئیس کمیسیون عالی سوانح به محل اعزام شده تا به دقت این حادثه را بررسی کند و به محض مشخص شدن علت اصلی این حادثه، آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، اما آنچه تاکنون مشخص است این است که ۵ واگن از ۱۰ واگن این قطار مسافری از ریل خارج شده‌اند که یکی از آنها بیشترین آسیب را دیده است.

طبق اطلاعات بدست آمده از شاهدان عینی، بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده تاکنون متأسفانه آمار فوتی‌های این حادثه به ۱۳ تن رسیده و به دلیل صعب العبور بودن منطقه حادثه فعالیت امدادرسانی با مشکل و سختی مواجه شده است.

علاوه بر گروههای امدادی از خراسان جنوبی، بنا بر اعلام اورژانس یزد تاکنون هفت دستگاه آمبولانس اورژانس، اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس به محل حادثه اعزام شده است.

همچنین ۱۰ تیم عملیاتی هلال احمر و بالگرد هلال احمر استان یزد نیز برای امدادرسانی به منطقه اعزام شده است.

همه مسافران این قطار که در محل حادثه بودند با قطار فوق‌العاده در حال انتقال به طبس هستند که از آنجا با اتوبوس به مقصد خود یعنی یزد حرکت خواهند کرد.

تصادف قطار مشهد - یزد 1401

برخی از اجساد هموطنان قابل شناسایی نیست

سید ابوالحسم میرجلیلی، مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی درباره علت وقوع حادثه خروج قطار مسافربری از ریل در استان خراسان جنوبی گفت: علت این حادثه در دست بررسی است و پس از مشخص شدن قطعا اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از وقوع حادثه با دستور استاندار، تمام دستگاه‌های امدادی و بحران به محل حادثه اعزام شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۷ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه بالگرد امدادی از یزد، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به شدت جراحت حادثه و اینکه برخی از اجساد هموطنان متاسفانه قابل شناسایی نیست و قطع دست و پا داشته‌ایم تا این لحظه آماری که مدیریت بحران استان تایید می‌کند، تعداد ۷ کشته است که البته این آمار ممکن است افزایش پیدا کند.

فیلم هوایی ازحادثه قطار مشهد -یزد

 

گزارش خبرنگار صدا و سیما از محل حادثه:

 

روایت یکی از مصدومان از زمان حادثه:

اسامی مصدومان:

اسامی مصدومان قطار- 1401

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید