شمار تلفات جهانی کرونا از ۶۵۰۰۰۰ گذشت / مشاور امنیت ملی ترامپ کرونا گرفت

    کد خبر :734345

بیماری کووید-۱۹ در کانون‌هایی در آسیا، اروپا و آمریکا دوباره سر برآورده است و باعث تجدید محدودیت‌ها، قرنطینه‌های هدفمند و دستور برای ماسک زدن اجباری شده است.

استرالیا با مرگبارترین اوج‌گیری کرونا از هنگام شروع پاندمی مواجه شده، هنگ‌کنگ دچار شمار بی‌سابقه موارد عفونت شده و شمار موارد روزانه کرونا در اسپانیا در ۲۴ ساعت گذشته سه برابر شده است.

آمریکا هنوز از لحاظ شمار عفونت‌ها با حدود ۴۳۰۰۰۰۰ مورد عفونت و بیش از ۱۵۰۰۰۰ مورد تلفات در راس بقیه کشورها قرار دارند.

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه ۶ مرداد اعلام کرد کارشناسان این سازمان این هفته در این باره بحث خواهند کرد که شش ماه پس از اینکه شیوع کرونا به عنوان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام شد، آیا می‌توان سطح هشدار را کاهش داد یا نه.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز دوشنبه در حالی که ماسک زده بود، در ایالت کارولینای شمالی درباره احتمال دستیابی به واکسنی برای کرونا تا پایان سال سخن گفت. ترامپ که محبوبیتش به علت نظر بسیاری از آمریکاییان درباره سوءمدیریت بحران کرونا، افت کرده است، گفت: «مطمئنم که همه آمریکاییان کار درست را انجام می‌دهند، اما به همه قویا توصیه می‌کنم به خصوص فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کنند، بهداشت کامل را رعایت کنند، از گردهمایی پرازدحام پرهیز کنند و در موارد لازم ماسک بزنند.»

ترامپ در این سخنان گفت که اخبار مثبتی را شنیده است که تا پایان سال جاری واکسن بالقوه‌ای برای کرونا در اختیار قرار خواهد گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین ، از طرف دیگر روز دوشنبه اعلام شد که آزمایش کرونای رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ترامپ مثبت شده است. او بالاترین مقام در میان حلقه اطرافیان ترامپ است که تا به حال دچار کرونا شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید