یکه‌تازی شطرنج بازان ایران در رقابت‌های آنلاین جام ملت‌های آسیا

  • ورزشی
  • جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ ۱۵:۵۳
    کد خبر :754094

رقابت‌های شطرنج جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۰ در دو گروه بانوان و آقایان به صورت آنلاین برگزار شود. این مسابقات از ۱۹ مهر با حضور ۳۸ تیم در بخش مردان و ۳۲ تیم در بخش زنان در حال انجام است و تیم ملی شطرنج مردان ایران که شانس سوم قهرمانی در این رقابت‌ها به شمار می‌آید با ترکیب پویا ایدنی، پرهام مقصودلو، محمد امین طباطبایی، احسان قائم مقامی و آرین غلامی به رقابت با حریفان می‌پردازد.

شطرنج بازان ایران در دور چهارم این رقابت‌ها توانستد با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ فیلیپین را شکست دهند. مقصودلو در این دور موفق شد حریفش را مغلوب کند، اما احسان قائم مقامی در این دور شکست خورد. سپس در دور پنجم این رقابت‌ها ملی پوشان ایران رو در روی قزاقستان قرار گرفتند و به نتیجه تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند.

در دور آخر روز دوم این مسابقات نیز شطرنج بازان ایران توانستند با نتیجه قاطع ۳.۵ بر ۰.۵ نیم سنگاپور را شکست دهند تا با نتایج کسب شده و با توجه به تساوی هند و قزاقستان ملی پوشان شطرنج ایران در صدر این رقابت‌ها بایستند.

در این دوره از مسابقات تیم قدرتمند چین حضور ندارد و با این شرایط کشور هند هم در بخش مردان و هم در بخش بانوان شانس اول قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌آید.

به گزارش میزان، سه دور پایانی این رقابت‌ها ۲۷ مهر پیگیری خواهد شد. همچنین در پایان این مسابقات به نفرات برتر، مدال‌های طلا، نقره و برنز به همراه گواهینامه اهدا می‌شود. همچنین برای این رقابت‌ها ۲۰ هزار دلار جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید