معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت مطرح کرد

شرط لازم برای پیاده‌سازی “برنامه عملیاتی و پایش” در سازمان بیمه سلامت ایران

    کد خبر :141798

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، گفت: اگر قرار است در سازمان بیمه سلامت سیستمی به نام برنامه عملیاتی و پایش طراحی و پیاده‌سازی شود، بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های لازم احتمال تاثیرگذاری برای آن وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر حق دوست در همایش تدوین و بازنگری برنامه عملیاتی سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه یکی از آسیب‌های جدی در کشور، محقق شدن تنها میزان کمی از برنامه‌های تدوین شده است، گفت: برنامه‌هایی که در کشور نوشته می‌شوند یا بسیار غیرمنطقی تدوین شده‌اند یا شرایط اجرای آن وجود ندارد. قبل از عملیاتی کردن هر کاری باید به بعد روانی آن نیز توجه کرد. ما در هر سطحی که باشیم از قاعده‌مند رفتار کردن فرار می‌کنیم و از نظارت می‌ترسیم؛ چرا که سیستم تشویق و تنبیه درست شکل نگرفته و به این ترتیب نظارت‌ها معنی ظاهری پیدا می‌کنند.

وی افزود: این دو موضوع باعث شده برنامه‌ها آنطور که باید در سیستم‌ها شکل نگیرند و میزان بهره‌وری کاری به شدت کاهش پیدا کند.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت در ادامه تصریح کرد: ایران از برخی کشورهایی که سطح سلامت بالاتری دارند، پول بیشتری هزینه می‌کند، اما در عین حال هم نارضایتی‌هایی از اوضاع سلامت وجود دارد. این موضوع در حوزه‌های دیگر نیز دیده می‌شود؛ چرا که میزان پول هزینه شده در مقابل آورده آن مناسب نیست. ما نقشه راه ۱۴۰۴ را در حوزه درمان نوشته‌ایم که بتوانیم در این سال مقام اول منطقه را به دست آوریم. اقدامات موثری هم برایمان انجام شده اما نگاه درونگرایی داشتیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید