شرط جدید گمرک برای ورود خودرو های کارکرده/ سرانجام واردات با بخشنامه جدید چه می شود؟

    کد خبر :1030678
خودرو ها در گمرک

گمرک اعلام کرد محصولات دست دوم برندهای جهانی خودروساز تنها به این شرط می توانند وارد گمرک شوند که ثبت سفارش داشته باشند

خودروهای دست دوم خارجی به این شرط می توانند وارد گمرک شوند / تردید صمت برای واردات خودروهای کارکرده سواری؟

به گزارش اکو ایران، واردات خودروهای دست دوم خارجی درچ ند وقت اخیر تبدیل به سوژه اصلی بازار خودرو شده اما حال سرپرست دفتر واردات خودرو گمرک خبر داده که شرط ورود خودروهای دست دوم کارکرده به گمرک، داشتن ثبت سفارش اعلام کرده است.

در بخشنامه سرپرست دفتر واردات گمرک آمده است پیرو استعلام‌های متعدد همکاران در خصوص موضوع «واردات خودرو سواری کارکرده» به اطلاع می‌رساند؛ با ملحوظ نظر قرار دادن مفاد تبصره (۳) ماده (۷) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اینکه مقرر است صرفاً پس از صدور ثبت سفارش اجازه تخلیه خودروهای سواری کار کرده داده شود به منظور پیشگیری از ایراد هر گونه ضرر و زیان به هموطنان، مراتب به نحو مقتضی به اطلاع ذینفعان برسد تا قبل از تخلیه خودروهای مزبور در اماکن گمرکی مجوز ثبت سفارش دریافت نمایند و تدابیر لازم جهت جلوگیری از تخلیه خودروهای فاقد ثبت سفارش در اماکن گمرکی اتخاذ نمائید.

بدیهی است مسؤلیت نظارت بر حسن اجرای این ابلاغیه برعهده بالاترین مقام گمرک اجرایی خواهد بود.

این بخشنامه به طور کلی نشان می دهد تا زمانی که آیین نامه اجرایی واردات خودروهای سواری دست دوم منتشر نشود، خبری از امکان ثبت سفارش خودرو نخواهد بود. بنابراین بخش نامه یاد شده جلوی هر گونه ورود خودروی سواری کارکرده ای را به گمرک می گیرد.

پیش از ممنوعیت واردات خودرو به کشور شرکت های واردکننده برای اینکه روند ورود خودرو به بازار را تسریع کنند ابتدا خودروها را در گمرک دپو می کردند بعد به دنبال سیر مراحل اداری کار مانند ثبت سفارش می رفتند اما مدیران ارشد گمرک با توجه به بخشنامه منتشر شده امکان هر گونه ورودی را برای خودروهای دست دوم خارجی محدود کردند.

این اتفاق نشان می دهد سیاست گذار خودرویی هنوز در زمینه ورود خودروهای دست دوم خارجی به کشور با تردیدهای روبرو است و برای جلوگیری از ضرر و زیان افراد این بخشنامه را صادر کرده است. این احتمال وجود دارد که به رغم وعده های داده شده واردات خودروهای دست دوم کارکرده سواری اگر در دستورکار هم باشد به امسال قد ندهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید