شرایط کرونایی جدید عربستان سعودی برای عمره‌گزاران

    کد خبر :875472
شرایط کرونایی جدید عربستان سعودی برای عمره‌گزاران

عربستان سعودی از امروز شنبه اجازه می‌دهد کسانی که دو دز واکسن روسی «اسپوتنیک وی» علیه ویروس کرونا دریافت کرده‌اند برای انجام عمره و حج وارد این کشور شوند.

روسیا الیوم نوشت: این اقدام پس از آن صورت گرفت که عربستان سعودی پروتکل‌های مربوط به قرنطینه افراد را به روز کرد که به افراد کاملاً ایمن شده اجازه ورود به عربستان سعودی را می‌دهد و واکسن روسی اسپوتنیک را به لیست افرادی که مجاز به ورود هستند، اضافه کرد.

«هانی بن حسنی حیدر» سخنگوی ریاست عمومی مسجد الحرام و مسجد النبی(ص) تاکید کرد: تدابیر جدیدی برای رعایت فاصله گذاری میان نمازگزاران و عمره گزاران در مسجدالحرام و صحن‌های آن اتخاذ شده است.

وی افزود: برای ممانعت از شیوع ویروس کرونا بار دیگر برچسب‌های مربوط به فاصله گذاری اجتماعی میان نمازگزاران و عمره گزاران در صحن مطاف و مصلاها گذاشته شد تا سلامت زائران و نمازگزاران حفظ شود.

وی در خصوص اقامه نماز در مسجدالحرام گفت: تیم های میدانی به صورت شبانه روزی آماده به خدمت هستند تا بهترین خدمات را به زائران ارائه دهند.

یک مسئول سعودی نیز بر ضرورت استفاده نمازگزاران از ماسک، مواد ضد عفونی کننده ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همکاری با کارکنان حرم مکی تاکید کرد.

به گزارش تسنیم، بر اساس گزارش سخنگوی ریاست عمومی مسجد الحرام و مسجدالنبی(ص) ، مسجدالحرام ده بار در روز با 34 هزار لیتر مواد ضدعفونی می‌شود و برای این کار بیش از 500 دستگاه ضد عفونی استفاده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید