شرایط کاندیداها برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC

  • ورزشی
  • شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ۹:۴۵
    کد خبر :588499

رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک با اشاره به برنامه مورد نظر برای معرفی نماینده ایران در انتخابات آتی کمیسیون ورزشکاران IOC، شرایط مورد نظر برای این حضور را تشریح کرد.

مرداد ماه سال آینده و در جریان برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو، انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک برای تعیین ترکیب جدید این کمیسیون برگزار خواهد شد.

کمیسیون ورزشکاران از جمله کمیسیون‌های مهم و مورد تأکید در ساختار کمیته بین‌المللی المپیک است تا آن حد که انتخابات این کمیسیون در محل دهکده المپیک برگزار خواهد شد ضمن اینکه تمام ورزشکاران حاضر در المپیک سی و دوم نیز حق رأی در آن را دارند.

ایران که تاکنون نماینده‌ای در ترکیب ۱۵ نفره کمیسیون ورزشکاران IOC نداشته است، قصد دارد این‌بار حضوری جدی در انتخابات این کمیسیون داشته باشد؛ به همین منظور کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک از حالا پیگیر بررسی وضعیت ورزشکاران رشته‌های مختلف است که با لحاظ کردن شرایط مورد نظر برای کاندیدا شدن، نماینده خود را به کمیسیون ورزشکاران IOC معرفی کند.

آرش میراسماعیلی رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در این زمینه گفت: کاندیدا شدن برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC شرایط خاصی دارد به طوری که همه ورزشکاران نمی‌توانند برای این انتخابات کاندیدا شوند.

وی ادامه داد: کمیسیون ورزشکاران IOC شرایط خاصی را برای کاندیداهای انتخابات آتی خود تعیین کرده‌اند که حضور در جمع المپین‌ها، یکی از فاکتورهای اصلی آن به حساب می‌آید. کاندیدای مورد نظر باید دوره گذشته المپیک (المپیک ریو) را تجربه کرده و در المپیک پیش‌رو هم حضور داشته باشند یا اینکه یکی از افراد فعال و مرتبط کاروان ورزش کشورشان برای این دوره بازی‌ها باشند.

رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک همچنین تأکید کرد: این کمیسیون علاوه بر شرایط فوق، مدال‌آوری در المپیک را هم به عنوان یکی دیگر از ملاک‌های مورد نظر برای انتخاب کاندیدا در نظر گرفته است. به هر حال موضوع شناخت و مطرح بودن کاندیدا در رأی‌گیری تأثیر زیادی دارد. قاعدتاً افراد مدال‌آور در المپیک هم جزو ورزشکاران مطرح و شناخته شده برای دیگر کشورها هستند. از این رو تلاشمان این است که کاندیدای خود را حتی‌المقدور از میان مدال‌آوران المپیک انتخاب کنیم.

«این احتمال وجود دارد که کاندیدای ایران برای انتخابات آتی کمیسیون ورزشکاران IOC از میان اعضای کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک انتخاب شوند؟»، میراسماعیلی در پاسخ به این پرسش مهر گفت: به هر حال عضویت در کمیسیون ورزشکاران هم یک امتیاز برای کاندیدا شدن به حساب می‌آید. در کل با توجه به شرایط مورد نظر، گزینه‌ها برای کاندیدا شدن محدود هستند.

وی با تأکید بر اینکه صالحی‌امیری حمایت زیادی از کمیسیون ورزشکاران و برنامه این کمیسیون برای حضور در انتخابات سال آینده دارد، خاطرنشان کرد: در یکی، دو جلسه اخیر کمیسیون ورزشکاران در مورد این موضوع و شرایط ورزشکاران، بررسی‌هایی داشتیم. در جلسه آتی که یک یا دو هفته آینده برگزار می‌شود، بررسی‌های خود را پیگیری و در صورت امکان، نهایی می‌کنیم.

رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک تأکید کرد: تا دو ماه آینده فرصت داریم که نماینده خود را برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک انتخاب و معرفی کنیم. تلاشمان این است در مورد اصلح‌ترین گزینه به نتیجه برسیم تا شانس خود را برای کسب رأی افزایش دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید