شب رؤیایی فرنگی‌کاران در بلگراد

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ ۹:۰۸
    کد خبر :858701
شب رؤیایی فرنگی‌کاران در بلگراد

۵ فرنگی‌کار ایرانی که روز نخست مسابقات قهرمانی جهان امیدها روی تشک رفتند، مدال گرفتند.

پس از غوغای کشتی‌گیران آزاد و فرنگی تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جهانی نروژ، این‌بار نوبت به تیم امید ایران رسید تا در بلگراد صربستان کولاک کنند. شاگردان فرشاد علیزاده در ۵‌وزن نخست کشتی فرنگی روی تشک رفتند و همگی صاحب مدال شدند.

در روز نخست مسابقات جهانی امیدهای جهان، امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم صاحب مدال طلای جهان شد، پویا دادمرز در ۵۵ کیلو و امین کاویانی‌نژاد در ۷۷ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و علیرضا نجاتی در ۶۳ کیلو و ناصر علیزاده در ۸۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند. تیم ایران ۲ کشتی‌گیر المپیکی در ترکیب خود داشت. میرزازاده در توکیو در مقابل لوپز کوبایی و رضا کایالپ ترکیه‌ای شکست خورد و به‌عنوان پنجمی المپیک رسید. علیرضا نجاتی دیگر المپین ایران بود که در توکیو با شکست مقابل حریف گرجستانی از دور مسابقات کنار رفت اما در صربستان به عنوان سومی رسید.

میرزازاده: به‌خاطر ورم، پایم توی کفش نمی‌رفت!

میرزازاده تنها طلایی ایران در روز اول مسابقات امیدهای جهان بود. او پیش‌تر قرار بود به مسابقات جهانی بزرگسالان اعزام شود ولی به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا این مسابقات را از دست داد. میرزازاده به ایسنا گفته مدال طلای امیدها را هم با مصدومیت گرفته است: «خدا را شکر توانستم با وجود مصدومیت شدیدی که در این مسابقات به آن دچار شده بودم، در نهایت مزد زحماتم را بگیرم و به مدال طلا برسم. پس از اتفاقاتی که در المپیک افتاد، به‌دنبال این بودم که عنوان پنجمی المپیک را با طلای رقابت‌های جهانی نروژ جبران کنم اما تقدیر این بود که به‌دلیل ابتلا به کرونا نتوانم در خدمت تیم ملی باشم. با این حال از اینکه پرچم کشورمان در مسابقات جهانی نروژ بالا رفت، بسیار خوشحال شدم.»

او درباره مصدومیتش بیشتر توضیح داد: «پیش از مسابقات مچ پای راستم آسیب دید و در جریان کشتی دوم مقابل حریف روس مچ پای چپم نیز آسیب دید و به‌شدت متورم شد، به شکلی که از شب تا صبح روی پایم یخ گذاشتم تا ورم آن کمتر شود و داخل کفش برود. برای راه‌رفتن عادی هم دچار مشکل شده بودم، تا جایی که برای راه رفتن زیر بغلم را می‌گرفتند تا به پایم فشار نیاید و فقط در طول ۶ دقیقه مبارزه فشار به پایم وارد شود.»

در دسته فوق‌سنگین حدود یک‌ماه پیش علی‌اکبر یوسفی در مسابقات جهانی نروژ موفق شد مدال طلای بزرگسالان جهان را کسب کند.

تقدیم مدال به شهید علی لندی

به گزارش همشهری‌آنلاین، پوریا دادمرز فرنگی‌کار خوزستانی اهل ایذه در وزن اول امیدهای جهان به مدال نقره رسید و در صفحه اینستاگرامش اینطور نوشت: «۲ روز قبل از یک جنگ، یک مسابقه بزرگ که همه زندگیت بهش بستگی داره یکدفعه دچار بدن‌درد و تب‌ولرز بشی آن هم تو رژیم مسابقه! رنگ مدالم طلا نشد! اما یکی از شیرین‌ترین مدال‌های زندگیم بود که توانستم کسب کنم در سخت‌ترین شرایط ممکن و چون این مدال یکی از ارزشمندترین مدال‌های دوران ورزش‌ام است تقدیم می‌کنم به شهید قهرمان علی لندی؛ همشهری عزیزم نوجوان ۱۵ ساله که جانش را داد اما جان ۲ نفر را نجات داد.» علی لندی شهید ۱۵ ساله خوزستانی بود که در یک حادثه آتش‌سوزی ۲ زن سالمند را نجات داد اما به‌دلیل شدت سوختگی جانش را از دست داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید