شایعات در خصوص تیم جدید عزت اللهی

  • ورزشی
  • دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ۱۶:۱۶
    کد خبر :1043599
سعید عزت اللهی

با پایان نیم فصل سوپرلیگ دانمارک، سعید عزت‌اللهی به ایران آمده و تمرینات خود را در ایران به‌صورت انفرادی انجام می‌دهد. او چند روز در تمرین ملوان حضور داشت و با شاگردان مهدی تارتار تمرین کرد و سپس با سفر به تهران، اکنون در کمپ تیم‌های ملی دیده می‌شود.

او در گفت‌وگویی که با خبرنگار ما داشت، پیرامون شایعات اطراف خود صحبت کرد اما نکته اصلی حرف‌های او، در مورد حواله خودرو و حواشی این موضوع جنجالی بود که عزت‌اللهی نیز بی‌پرده در این خصوص صحبت کرد.

عزت‌اللهی همچنین در خصوص موضوع سربازی بازیکنان فوتبال صحبت کرده و درباره سرنوشت خود بعد از پایان قرارداد با وایله و شایعه انتقال احتمالی به پرسپولیس و استقلال به سوالات پاسخ داده است.

این روزها در ایران حضور داری.

به ایران آمدم که هم خانواده‌ام را ببینم و هم تا اردوی تیم ملی تمریناتم را دنبال کنم.

وضعیتت در وایله چطور است؟

من اوایل فصل به‌خاطر بحث قراردادی که داشتم، بازی نکردم اما روند تیم‌مان هر هفته چه به لحاظ عملکرد و چه به لحاظ نتایج بهتر شد و الان هم به جایگاه خوبی رسیدیم. شاید در جدول پایین باشیم اما اختلاف امتیازمان با تیم هفتم جدول، سه امتیاز است.

موقعیت خوبی داریم و این تعطیلات هم می‌تواند هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ جسمانی کمک کند که بچه‌ها ریکاوری شوند و در نیم فصل دوم بتوانیم جبران کنیم.

اول فصل هم به‌خاطر اینکه قرارداد بلند مدت را امضا نکردی، تحت فشار بودی.

در آن مقطع در لیست نبودم و قطعا سخت است. تیم ما جوان است و از نظر مهره نسبت به تیم‌های دیگر شرایط خوبی نداریم و به همین دلیل کار سخت‌تر است. انتظار بالا است و باید بیشتر تلاش کنیم اما همانطور که گفتم هر چه از بازی‌ها گذشت، خودباوری و اعتمادبه‌نفس تیم‌مان بیشتر شد.

ما مقابل تیم بزرگ کپنهاگن چه در خانه و چه در خارج از خانه نمایش خوبی داشتیم و اینکه با اختلاف یک گل باختیم نشان می‌دهد که تیم قابل احترامی داریم. امیدوارم که در نیم فصل تیم‌مان تقویت شود، چون در نیم فصل دوم همه تیم‌ها باید بد حداکثر توان بیایند که امتیازات را بگیرند و خوب ظاهر شوند. امیدوارم در این بحث هم باشگاه خوب عمل کند و در نیم فصل دوم بتوانیم بهتر ظاهر شویم.

در بازی کپنهاگن یک پاس گل خیلی خوب هم دادی.

من در اردوی تیم ملی بودم و دقیقا دو روز قبل از بازی کپنهاگن رسیدم و فقط یک جلسه توانستیم با تیم تمرین کنیم. یک سرماخوردگی بد هم داشتم اما خودم را رساندم که آن اتفاق هم افتاد و توانستم پاس گل بدهم اما پس از آن ۳-۴ روز استراحت مطلق بودم.

در کل فکر می‌کنم تیم‌مان هم در آن بازی خیلی خوب بود اما کمی کم‌تجرگی کردیم که نتوانستیم نتیجه را حفظ کنیم؛ می‌توانستیم حداقل مساوی کنیم اما آنه هم به لحاظ مهره شرایط خوبی دارند و در چمپیونزلیگ هم توانستند از لیگ‌شان صعود کنند. این نشان می‌دهد که تیم خوبی هستند و از تجربه‌شان هم استفاده کردند.

در دانمارک آن حس و حال فوتبالی که در ایران هست، وجود دارد؟

فوتبال در اکثر کشورها ورزش اول است و قطعا آن شور و حال وجود دارد و هر چقدر هم تیم، بزرگتر باشد، فشار بیشتر است. اینجا هم تیم‌هایی مثل کپنهاگن و بروندبی که پرطرفدار هستند، مثل استقلال و پرسپولیس خودمان هستند و در همه شهرها جایگاه تماشاگران‌شان پر است.

این نشان می‌دهد که مردم شور و اشتیاق زیادی به فوتبال دارند. البته به لحاظ جمعیتی نسبت به ایران کمتر هستند اما به اندازه خودشان دنبال می‌کنند و پیگیر تیم‌هایشان هستند.

ممکن است در همین دانمارک بمانی و تیم بهتری بروی؟

همه چیز امکان‌پذیر است‌. باید با توجه به زمان و پیشنهاداتی که بیاید، تصمیم‌گیری کنیم از قبل نمی‌توانیم چیزی بگوییم. اما قطعا کشور خوبی است و اینجا آرامش دارم و بیشتر چیزها روی روال خودش پیش می‌رود و کمک می‌کند که تمرکزت را روی ورزش بگذاری؛ شاید کمی به لحاظ آب و هوایی مشکل باشد اما من هم بعد از سه سال عادت کرده‌ام.

بعد از بازگشت به ایران به تمرین ملوان هم رفتی. معمولا بازیکنان تیم ملی مثل سردار و پورعلی به تمرین پرسپولیس و استقلال می‌رفتند اما تو انتخاب متفاوتی داشتی.

زمانی که به ایران برگشتم، سعی کردم به تمرینات ملوان بروم. ملوان، تیم شهرم است و امسال هم خوب ظاهر شده‌اند و من هم سعی کردم به لحاظ روانی کنار بچه‌ها باشم. هفته‌ای که من رسیدم، یک بازی با شمس آذر داشتند که باختند و بعد از آن باخت کنی به لحاظ روحی روانی به هم ریخته بودند.

خدا را شکر با هماهنگی‌هایی که با آقای تارتار داشتیم، یک هفته کنارشان تمرین کردم و به نظرم امسال تیم خوب و منسجمی دارند و امیدوارم بتوانند به روندشان ادامه بدهند. من بچه آنجا هستم و دوست دارم که تیمم نتیجه بگیرد و باعث افتخارم است.

ملوان را چطور دیدی؟

ملوان هم تیمی است که در لیگ برتر خوب نتیجه می‌گیرد و در کوران مسابقات هستند. من هم می‌خواستم بدنم در شرایط تمرینی بماند و سعی کردم آنجا بروم و خیلی هم به من کمک کرد. الان هم چند روز است به تهران آمدم و زیر نظر کادرفنی تیم ملی در پک تمرین می‌کنیم که تا آغاز اردو، به آمادگی خوبی برسیم.

برسیم به موضوع پاداش تیم ملی و حواله خودرو؛ نظرت چیست؟

این قضیه از اول بین عموم اشتباه جا افتاد. این پاداش‌ها برای جام جهانی نبود و برای صعود به جام جهانی بود و در آن برهه دولت با توجه به محدودیت‌هایی داشت، خواست برای قدردانی از بازیکنان و کادرفنی این امکان را به وجود بیاورند که بچه‌ها بتوانند از این طریق پاداشی دریافت کنند اما واقعیت داستان این است که بد جا افتاد و نامفهوم بود.

یک سری رسانه‌ها شیطنت کردند و دیدگاه مردم را نسبت به این موضوع بد شکل دادند. همه نامه‌ها موجود است که ما برای این خودروها هم مالیات داریم و هم پول گمرکی.

اینطور نبود که ما یک چیزی را مجانی وارد کنیم و از موقعیت‌مان سوءاستفاده‌ کنیم. فکر می‌کنم بهتر بود یک مرجعی این موضوع را برای مردم روشن کند، چون الان هم اکثر کسانی که من را می‌بینند، داستان را نمی‌دانند. اکثر بچه‌ها صد درصد مالیات و هزینه گمرک را دادند و نامه‌ها موجود است.

پس چجوری پاداش است؟

ما هم نمی‌دانیم. شاید 6-7% از پول گمرکی برای ما کم کردند. رقم دقیقش در نامه ذکر شده و من دسترسی به این نامه ندارم اما این نامه وجود دارد. ما تمام هزینه‌ها را دادیم. البته من نمی‌خواهم موضوع خیلی بولد شود اما دوست داشتم فقط برای مردم شفاف‌سازی کنم تا آنها حداقل آگاه باشند و باتوجه به شیطنت رسانه‌ها، مقابل مردم قرار نگیرند.

از سایر رشته‌ها هم نسبت به شما اعتراض شده بود.

همه رشته‌های ورزشی حقشان است که از آنها در شان و شخصیتشان قدردانی شود. اما مقوله فوتبال متفاوت است. نمی‌توانیم بگوییم سایر ورزشکاران زحمت نمی‌کشند و واقعا حقشان است که در خور شانشان است پاداش بگیرند.

اما مقوله فوتبال متفاوت است و همین تیم ملی در سال‌های گذشته چندین میلیون دلار برای فدراسیون درآمدزایی کرده و این چیزی است که در سایر فدراسیون‌ها وجود ندارد. بعضی‌ها شیطنت کردند اما ما متانت به خرج دادیم و سکوت کردیم و هیزم نینداختیم در این آتش.

اما ما هم خانواده و شخصیت داریم و نمی‌شود که هرروز مورد عنایت دوستان قرار بگیریم و هر روز در مورد ما حرف‌های غلط بزنند. ما هم ایرانی هستیم و برای اعتلای نام ایران تلاش می‌کنیم. امیدواریم مسئولان ذی‌ربط در این مورد شفاف‌سازی کنند.

جالب است که مثلا در عربستان و قطر، یک پاداشی به بازیکنان می‌دهند اما همان روز مسئله تمام می‌شود و می‌رود.

درست است اما شما باید رفاه مردم این کشورها را هم در نظر بگیرید. خیلی مسائل و دغدغه‌ها در زندگی روزانه مردم وجود دارد. شاید اگر همین مسئله خودرو در سایر کشورها بود اصلا به آن پرداخته نمی‌شد اما خُب اینجا ایران است و مشکلاتی وجود دارد.

برای مردم هم محدودیت و مشکلاتی وجود دارد و مردم هم حق دارند نسبت به اخبار واکنش نشان بدهند. اما ما انتظار داریم صداقت رسانه و شفاف‌سازی وجود داشته باشد. ما اصلا چیز پنهانی نداریم و نمی‌خواهیم زیرورو بکشیم. خود من هم از همین مردم هستم و خانواده‌ام در همین جامعه زندگی می‌کنند، ما هم دغدغه داریم. ما الان نزدیک جام ملت‌ها هستیم و به حمایت مردم نیاز داریم.

پس باتوجه به چیزی که گفتی، این ابطال هم شاید آن‌قدر معنی نداشته باشد چون گفتی 6-7% معافیت تعلق گرفته.

واقعیت من هم تمام اخبار را مثل مردم از رسانه‌ها دنبال کردم و خبر اختصاصی خاصی نداشتم. اردو هم شکل نگرفته که در جریان چیزی باشیم. الان هم منتظریم ببینیم چه تصمیم‌گیری خواهد شد. چیزی که در حیطه من بود، گفتم که مردم یکم آشنا شوند.

اخیرا موضوع سربازی هم به شدت مورد بحث قرار گرفته است.

مقوله سربازی هم واقعا چیزی است که امیدوارم سازمان نظام وظیفه تعامل خوبی با وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال داشته باشد. واقعا ورزشکاران دوره حرفه‌ای کوتاهی دارند و باید یک تصمیم‌گیری شود که به دوره حرفه‌ای ورزشکاران آسیب نرسد.

خودت که برای این فصل مشکلی نداری؟
نه نه.

بازی‌های لیگ برتر را هم می‌بینی؟

آره بازی‌ها را دنبال می‌کنم. امسال بالای جدول رقابت تنگاتنگ است و قشنگ است. این نشان می‌دهد فاصله تیم‌ها کم شده و کیفیت بالا رفته است. امیدوارم این رقابت تا پایان فصل ادامه داشته باشد و تیمی که شایسته قهرمانی است، به جام برسد.

ممکن است در این زمستان منتقل شوی؟

من تا آخر فصل قرارداد دارم و بعد آزاد می‌شوم، اگر پیشنهاد خوبی باشد همین زمستان اما اگر نشد هم تابستان بازیکن آزاد هستم و می‌توانم جابه‌جا شوم.

ایران هم برمی‌گردی؟

الان همه فکر و ذکرم باشگاهم است و تیم ملی. بازی‌های تیم ملی خیلی نزدیک است و بعد از آن هم روی باشگاهم تمرکز دارم تا ببینیم چه می‌شود.

فکر می‌کنی شانس قهرمانی جام ملت‌ها داریم؟

طبیعی است تیم‌های مدعی بر اساس بازیکنانشان معرفی شوند، مثل ایران و عربستان و ژاپن و استرالیا و کره. اما در تورنمنت‌ها نمی‌توانید همه چیز را از قبل پیش‌بینی کنید، در همین جام جهانی دیدید که مراکش آمد خیلی تیم‌ها را غافلگیر کرد.

برای تورنمنت تیمی موفق خواهد شد که از اولین بازی تا آخرین بازی تمام بازیکنان یکدل کنار هم باشند و با تمرکز کار کنند. در این مدت هم خداراشکر کادرفنی تیم ملی تمام تلاش خود را می‌کنند و پیگیر وضعیت بازیکنان هستم.

الان هم هر روز کادرفنی به همراه آقای قلعه‌نویی در پک حضور دارند و مطمئن باشید چنین تیمی نتیجه خواهد گرفت. امیدوارم یک اتفاق خوب را رقم بزنیم که حال یک ملت شاد شود و این دوره تاریخ‌سازی کنیم.

تنها تاریخ‌سازی دیگر صعود به فینال یا قهرمانی است.

ما باید بازی به بازی پیش برویم. برای من که هر بازی حکم فینال را دارد و نباید هیچ تیمی را دست‌کم بگیریم. اگر هر بازی را ببریم، می‌توانیم به هدف مهم فکر کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید