شانه ساز سرپرست سازمان غذا و دارو شد/ مهرعلیان مدیرکل دارو شد

    کد خبر :551275

وزیر بهداشت طی حکمی محمد رضا شانه ساز را به عنوان سرپرست سازمان غذا و دارو و مدیر اجرایی قرارگاه تأمین واردات مواد اولیه صنعت داخلی و داروهای ساخته شده، و تجهیزات پزشکی منصوب کرد.

نمکی در این حکم خطاب آورده است: با توجه به شرایط خاص کشور و ضرورت مقابله هوشمندانه با تحریم‌های ظالمانه دشمن با اعمال شیوه‌های جهادی و قرارگاهی جهت تأمین واردات مواد اولیه صنعت داخلی و داروهای ساخته شده و همچنین تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور و از آنجایی که نحوه اداره کنونی آن مجموعه سازگاری و انطباق کامل با شرایط پیش رو را ندارد، بدینوسیله جناب عالی با توجه به سوابق و تجارب ارزنده‌تان به عنوان سرپرست سازمان غذا و دارو و مدیر اجرایی قرارگاه مذکور منصوب می‌شوید.

وی ادامه داد: امید است با استعانت از پروردگار بزرگ، تأسی به شیوه معصومین و پیگیری طریق شهدا و تلاشگران عرصه‌های جهاد و دفاع مقدس و بهره‌گیری از همفکری و مشارکت کلیه صاحبنظران درون و بیرون از آن مجموعه و با پیروی از مشی اعتدال دولت تدبیر و امید در انجام امور محوله موفق باشید.

نمکی نوشت: بدیهی است اداره آن مجموعه به شیوه قرارگاهی و با مشارکت دیگر اعضای منتخب اینجانب به عنوان هیأت اجرایی تحت نظر مستقیم وزیر تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد یافت. انتظار می‌رود همان گونه که از ابتدای حضور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اصرار ورزیدم حمایت از تولید داخلی با اعتلای کیفیت از رسالت‌های اصلی ماست و در مورد محصولاتی که تولید داخل دارد اجازه ورود مشابه خارجی ممنوع است، این دستور شامل دارو و تجهیزات پزشکی است.

وزیر بهداشت در این حکم تصریح کرد: لیست مواد اولیه، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز سریعاً بازنگری و با توجه به شرایط ارزی و اقتصادی در اولین جلسه مطرح و تصمیم‌گیری شود. به گونه‌ای که در هر شرایط نباید مشکلی به نام کمبود دارو و تجهیزات اساسی مورد نیاز داشته باشیم.

وی یادآور شد: ضروری است جلسات مستمر با شورای مشورتی منتخب اینجانب با حضور نمایندگان تولیدکنندگان، واردکنندگان، توزیع و عرضه‌کنندگان و همچنین نماینده انجمن‌های صنفی و علمی تشکیل و نظرت ایشان مورد توجه قرار گیرد.

همچنین طبق اخبار رسیده به مهر، مهرعلیان نیز به جای حمیدرضا اینالو به عنوان مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو منصوب شد.

9
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. مریم بزرگی گفت:

    در سه سال گذشته این چهارمین رییسی هست که برای سازمان غذا و داری کشور تعیین شده و متاسفانه مشکلاتش بهتر که نشده بدتر هم شده. علت اصلی سوی عملکرد این سازمان، بازوی مهم اجرایی اون یعنی آزمایشگاه مرجع غذا و دارو هست که از سال ۹۵ با روی کار آمدن مدیر جدیدی که اصلا سابقه کار در ساختار غذا و داروی کشور را نداشت به سرعت رو به اضمحلال و فساد رفته. این شخص دو سوم از نیروهای متخصص و باتجربه آزمایشگاه مرجع کشور را بدلیل همراهی نکردن با سیاستهای نادرست و دخالتهای نابجایش در امور تخصصی برکنار یا جابجا کرده و متاسفانه تاکنون هیچ یک از روسای سازمان غذا و دارو هم با وجود آگاهی از اعتراض فراوان متخصصان، جرات تغییر این مدیر را نداشتند.

  2. محمود گفت:

    کاملا درسته. من یکی از کارشناسان رسمی آزمایشگاه مرجع غذا و دارو هستم. مدیری که این خواننده عزیزتان مطرح کردند اسمشون بهرام دارایی هست. کسی که رییس بسیج دانشگاه بوده و از وقتی به این اداره که قلب سازمان غذا و داروی کشور هست آمده چون هیچ شناختی از ساختار این سازمان نداشته بازیچه دست ۵-۴ نفر شده و فقط خواسته ها و تسویه حسابهای شخصی اونارو اجرا میکنه.
    یه نمونه کوچک از شاهکارای این مدیر انقلابی رو بگم که کارشناسی رو که ۲۵ سال تخصص در مورد میکروبیولوژی داروها داشته برداشته و به یک قسمت بیربط انتقال داده. یا مثلا متخصصین آزمایشات بسته بندی غذایی، فلزات سنگین، سم شناسی غذا و آزمونهای بیولوژیک و خیلیهای دیگرو که مخزن سالها تجربه فنی بودند را جابجا کرده یا براشون عدم نیاز زده!!!

  3. مهدیزاده گفت:

    چرا واقعا هیچ نظارتی بر عملکرد این به اصطلاح مدیران نیست؟
    تا کی مملکت باید تاوان بی لیاقتی و خودخواهی های این افراد را بدهد. تا وقتی چنین کسانی را مدیر می کنیم دیگر نیازی به دشمن خارجی نداریم اینها خودشان بیماری خود ایمنی هستند و سیستم تحت مدیریتشان را به فساد و نابودی می کشانند.

  4. حضرتی گفت:

    وقتی وزیر بهداشت هیچ بازدید سرزده ای از زیر مجموعه های وزارتخانش نداره همین میشه که مدیران زیردستش هر ماه گزارشات دروغین و البته شیکی از اوضاع مثلا در حال پیشرفت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بهش میدند. و چون بر اساس “اصول شایسته سالاری” راه ارتباطی از سمت کارشناسان و کارکنان بسمت مدیران بخصوص “مدیران کل” همیشه بستست خیالشون راحته که فساد و بی عدالتیهاشون به بالاتر گزارش نمیشه. همین وضعیت تاسف باری که الان در اداره کل آزمایشگاه غذا و دارو حاکمه.

  5. عباسی گفت:

    این مدیر نماها خودشونم نمیتونند اداره کنند چه برسه به یه سازمان یا نهاد مرجع !

  6. عباسی گفت:

    باور کردنی نیست! مگه میشه یه مدیر اونم کسی که خودش در یک سیستم تازه وارد و کم سابقه محسوب میشه اینطور تیشه بدست بگیره و ریشه تجربه و تخصص را در مجموعش بزنه؟؟ یا از نظر روانی خیلی نامتعادله یا اصلا برای تخریب اون مجموعه آمده!

  7. ناشناس گفت:

    چرا بعضیا اینقدر عقده دارند و وقتی به قدرت میرسند میخوان خودشونو خالی کنند.

  8. مهسا ا. گفت:

    بعضی آقایون مدیرا در برابر جنس مخالف ضعیفند… بی انصاف نباشید و به این نگید سوء مدیریت. اینو باید یه اسم دیگه ای روش گذاشت … خخخ

  9. سلامی گفت:

    اگه واقعا اینقدر نابسامانی در سازمان غذا و دارو و زیر مجموعش وجود داره چرا وزیر بهداشت جدید، مدیریت های نادرست ومقصر را برکنار نمیکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید