شاد ۲، پنجشنبه رونمایی خواهد شد

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ ۱۴:۳۵
    کد خبر :742908

‌ سید حسن الحسینی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فضای مجازی و شبکه‌ شاد در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹باید اجرا شود، گفت: کرونا ویروس شرایط خاصی برای نظام‌های آموزشی ایجاد کرده است و به گزارش یونسکو روند تحصیلی۹۰ درصد دانش‌آموزان در دنیا تغییر کرده است و با یک انقلاب روشی در نظام‌های آموزشی در دنیا مواجه هستیم.

وی در خصوص آموزش‌های ترکیبی گفت: انتخاب فضای‌مجازی برای آموزش و قرار گرفتن آن به‌عنوان جزئی از روش‌های کارآموزشی، می‌تواند به شعار آموزش تعطیل نیست جامه‌ی عمل بپوشاند.

الحسینی گفت: در این شرایط مدیران با برنامه‌ریزی عدم قطعیت مواجه هستند و باید به آن توجه شود تا نابسامانی شکل نگیرد.

مسئول شبکه آموزشی دانش‌آموز در خصوص الزامات و عناصر آموزش در فضای مجازی گفت: محتوای استاندارد، معلم، ابزار انتقال، امکانات، برنامه‌های شبکه مجازی و تأمین دسترسی مخاطب و کمک به خود یادگیری دانش‌آموزان از نیازهای حال حاضر است.

مسئول برنامه شبکه شاد گفت: با محدودیت‌های زیرساختی، ترافیکی و گیرنده‌های هوشمند روبرو هستیم و۳و نیم میلیون از دانش‌آموزان فاقد هرگونه گیرنده‌ی هوشمند هستند. این دانش‌آموزان باید مخاطب ما قرار بگیرند. این دشواری‌های روبروی ما است اما باید طبق برنامه‌ها را پیش برویم و همچنین اهداف دوره‌های تحصیلی را بررسی کنیم.

وی گفت: شبکه‌ شاد درگذشته نیاز به تکمیل شدن داشت؛ اما نسخه‌ جدید شبکه‌ی شاد محدودیت‌ها را به حداقل می‌رساند. در این برنامه سعی شده است تا آموزش در یک بستر امن صورت بگیرد؛ لذا احراز هویت تمام افرادی که در شبکه‌ی شاد وارد می‌شوند یک اصل است. همچنین این شبکه در شرایط قرمز نقش جایگزینی و در وضعیت زرد و سفید نقش تکمیلی را دارد.

الحسینی گفت: بیشترین سرمایه‌گذاری برای این برنامه در کشور انجام‌ شده و شاد قدرتمندترین برنامه در کشور است و سطح امنیتی و حفاظتی بالا دارد و حملاتی که تابه‌حال از خارج از کشور به این برنامه شده توانسته از خود محافظت کند و این روند ادامه‌دار است.

وی در خصوص نسخه‌ جدید شاد گفت: شاد جدید تعاملی‌تر شده است و اکثر نیازهای آموزش تعاملی را برطرف می‌کند و آموزش‌ها اثربخش‌تر و باکیفیت‌تر می‌شوند و به برنامه‌های آموزشی در فضای مجازی نظم مدرسه‌ای می‌بخشد، همچنین دسترسی گسترده و آسان به محتواهای آموزشی نظم یافته از اهداف ما بوده است که به آن رسیده‌ایم. تدریس هر معلم در شبکه وجود دارد و دانش آموزان می‌توانند از تدریس معلمان خود نیز استفاده کنند. برنامه‌های فوق‌برنامه نیز در کنار فعالیت‌های آموزشی وجود دارد. کنترل تکالیف، تعبیه سیستم کارنامه و اعلام نتایج به خانواده‌ها از دیگر قابلیت‌های شبکه‌ی شاد است.

مسئول شبکه آموزشی دانش‌آموز گفت: تعبیه صفحه‌ی شخصی دانش‌آموز و معلم هرکدام به‌صورت جداگانه، نظرسنجی‌های ده گزینه‌ای توسط معلمان و کاربران، اشتراک‌گذاری صفحه‌ی نمایش از طریق او بی اس و تلویزیون اینترنتی از ویژگی‌های جدید شبکه‌ی شاد است.

وی گفت: در بخش پایه‌ شاد همه‌ خدمات به صورت رایگان و عمومی است و بخش افزوده شامل قراردادهای ما با بخش خصوصی و فعالیت‌های مدارس غیردولتی و مدارس خاص هستند که به مرور به شبکه‌ی شاد اضافه خواهد شد.

مسئول شبکه آموزشی دانش‌آموز در خصوص ورژن جدید شاد گفت: سیستم پشتیبان حمایتگر خواهیم داشت که حدود ۲هزار نفر به اشکالات وسوالات اجرایی کارمندان پاسخ می‌دهند و رفع مشکل می‌کنند.

الحسینی گفت: امیدواریم سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی به کمک ما بیایند. همچنین توزیع ترافیکی به‌گونه‌ای است که آموزش مجازی در شاد صبح‌ها و آموزش ابتدایی در بعدازظهر انجام می‌شود تا کودکان از یاری و همچنین دستگاه والدین استفاده کنند.

به گزارش ایلنا،وی گفت: رونمایی از شبکه شاد ۲، پنجشنبه انجام خواهد شد و از هفته‌ی آینده و از روز اول مدرسه، شاد ۲می‌تواند به کمک همه بیاید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید