شادی اهورا خاطری به سبک یزدانی/ فیلم

  • ورزشی
  • دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۰۱
    کد خبر :1013538

آزادکار وزن ۴۵ کیلوگرم کشتی ایران با کسب نشان طلای قهرمانی جهان نگاه ها را به سمت و سوی خود سوق داد.

رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان روزهای ۱۳ لغایت ۱۵ مردادماه در شهر استانبول ترکیه برگزار و در پایان تیم ایران با کسب ۲ مدال طلای اهوار خاطری در وزن ۴۵ کیلوگرم و سینا خلیلی در وزن ۶۵ کیلوگرم، ۲ مدال نقره سجاد پیردایه در وزن ۶۰ کیلوگرم و ابوالفضل حسینی در وزن ۷۱ کیلوگرم و ۲ مدال برنز سام سیار در وزن ۴۸ کیلوگرم و توحید نوری در وزن ۹۲ کیلوگرم با ۱۵۶ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت.

پس از تیم ایران،‌ تیم های آمریکا با ۱۲۶ امتیاز و ژاپن با ۱۰۶ امتیاز در جایگاه دوم و سوم تیمی قرار گرفتند.

یکی از پدیده‌های این دوره از رقابت‌ها اهورا خاطری بو.د که مقتدرانه به مدال طلای وزن ۴۵ کیلوگرم رسید.

اهورا خاطری در در دور نخست با با نتیجه ۱۲ بر ۱ دانیل نگرو از مولداوی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۵ بر صفر آقاشیرین آقاشرینوف از روسیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. خاطری در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۲ از سد ایگناسیو ویلاسنور از آمریکا گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

پدیده نوظهور کشتی آزاد ایران در دیدار نهایی وزن ۴۵ کیلوگرم با نتیجه ۱۱ بر صفر گور بونیاتیان از ارمنستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

شادی وی پس از شکست حریف ارمنی سوژه اتحادیه جهانی شد. خاطری این شادی را به سبک حسن یزدانی انجام داد. شادی یزدانی پس از شکست تیلور در فینال مسابقات ۲۰۲۱ اسلو به عنوان بهترین صحنه ورزشی قرن ایران انتخاب شد.

 ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید