شاخص های رفاه در دولت تدبیر و امید ارتقا یافت/ افزایش مستمری مددجویان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت تدبیر و امید شاهد ارتقاء شاخص های رفاه و تامین اجتماعی بودیم، چنانکه 11 میلیون نفر در کشور از پوشش بیمه سلامت برخوردار شدند.

انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در همایش مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز، مجتمع ولی عصر(عج) افزود: دولت تدبیر و امید شرایطی را فراهم کرده که بارقه های امید به شکوفایی اجتماعی و افزایش احساس تعلق خاطر به جامعه ، نمایان شده تا شاهد ارتقاء پایداری اجتماعی باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد گفت: هر چند سیاست دولت پرهیز از پرداخت مستمری و توانمندسازی افراد است اما این افزایش ها در بدترین شرایط محقق شده است.
محسنی بند پی اضافه کرد: مستمری مددجویان از 53 هزار تومان به 195 هزار تومان ، برای خانواده های دو نفره از 61 هزار تومان به 250 هزار تومان، برای خانواده های سه نفر از 71 هزار تومان به 320 هزار تومان و برای خانواده پنج نفره از یکصد هزار تومان به 465هزار تومان افزایش یافته است.

**گسترش اورژانس اجتماعی در سال 96
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال در پایگاه های اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر افزایش خواهد یافت.
محسنی بند پی اضافه کرد: در سال 94، 197 پایگاه اورژانس اجتماعی در کشور مستقر شد اما امسال در بیش از 150 شهر این پایگاه ها برای مداخله به هنگام با بکارگیری متخصصان علوم اجتماعی گسترش خواهد یافت.
وی ادامه داد: عواملی از جمله انسجام، مشارکت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی می تواند، مدارای اجتماعی و تحمل پذیری یکدیگر را تقویت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید