شاخص بورس ۶۰ هزار و ۸۹۶ واحد رشد داشت

    کد خبر :976475
شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند رو به رشد با افزایش ۶۰ هزار و ۸۹۶ واحد همراه شد.

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملاً رو به افزایش قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش خیره‌کننده ۶۰ هزار و ۸۹۶ واحد به رقم یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۲۶۲ واحد رسید.

همچنین شاخص هم‌وزن با افزایش ۱۶ هزار و ۴۴۲ واحد به رقم ۴۹۳ هزار و ۱۶۱ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۸۶۲ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۲.۳ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۳۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۷ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۳.۹ درصد رشد کردند، این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۳.۴ درصد افزایش یافتند، شاخص آزاد شناور ۳.۹ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۴.۵ درصد ارتقاء یافت و شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۳.۲ درصد همراه شد.

نماد‌های فولاد مبارکه، ملی‌مس، پتروشیمی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و شستا به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را امروز از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با افزایش ۶۳۲ واحد به رقم ۲۰ هزار و ۶۷۵ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۱۵۵ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۳۸۶ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۷ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۷۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۲۲ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها امروز هم بانک‌ها در قالب عملیات بازار باز بیش از ۱.۳ میلیارد اوراق بدهی بانک مرکزی در ۲۰۵ فقره معامله و به ارزش ۱۱۷ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند که ارقام آن در فرابورس درج شده است، وگرنه معاملات سهام امروز به میزان ۳.۸ میلیارد ورقه در قالب ۲۲۴ هزار معامله و به ارزش ۲ هزار و ۷۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند و اوراق مالی اسلامی، اسناد خزانه به میزان ۴.۳ میلیارد ورقه در قالب ۸۰۰ فقره معامله و به ارزش ۳۱۳ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد.

امروز در فرابورس نماد‌های آریاساسول، بیمه پاسارگاد، سنگ‌آهن گهرزمین، پتروشیمی زاگرس، جهان فولاد سیرجان، پتروشیمی تندگویان و فولاد غدیر ایرانیان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

به گزارش دانشجو، به نظر می‌رسد، مهمترین دلیل افزایش شاخص بورس امروز به دلیل افزایش نرخ ارز در بازار باشد که چشم‌انداز مثبتی پیش‌روی سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه قرار داده است، همچنین عدم رشد بازار در روز‌های گذشته باعث ایجاد پتانسیل رشد در بازار شده بود که بالاخره امروز این نقیصه جبران شد، اما به هر حال بازار سرمایه همواره همراه ریسک و نوسان است و نباید از ریسک‌های بازار غافل شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید