شاخص بورس در مردادماه اصلاح می‌شود؟

    کد خبر :734103

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه، در خصوص شرایط بازار بورس در تیرماه و روند کلی بازار گفت: همچنان نقدینگی به بازار بورس وارد می‌شود و نظر کلی روی بازار است و بازار عملا انتظارات سهامداران را پاسخ می‌دهد.

وی با اشاره به تحولات بازار ارز در تیرماه و تاثیر آن بر بازار گفت: تغییرات قیمت ارز باعث ورود بخشی از نقدینگی به بازار بورس شد و رویکرد بازار به خصوص در مورد شرکت‌های صادرات‌محور را تقویت کرد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: درحال حاضر بازار با محوریت شرکت‌های بزرگ در حال رشد است و ممکن است چند روز یک‌بار بازار اصلاحاتی را تجربه کند.

دارابی با بیان اینکه بازار بورس از ابتدای امسال تاکنون رشد جالب توجهی داشته اظهار کرد: انتظار می‌رود بازار دوره استراحت و اصلاحی را تجربه کند و شرایطی که درحال حاضر در بازار وجود دارد با سرعت آرام‌تری به صورت مثبت ادامه یابد.

وی در مورد پیش‌بینی زمان اصلاح بازار گفت: نمی‌توان زمان اصلاح بازار را پیش‌بینی کرد و باید منتظر تحولات بازار بود.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عرضه صندوق‌های ETF در مردادماه گفت: قطعا با عرضه این صندوق‌ها بازار وضعیت مطلوب تری پیدا خواهد کرد چرا که این صندوق‌ها پیوند دهنده انتظارات مردم و نیازهای دولت است.

دارابی با بیان اهمیت ویژه صندوق‌های ETF گفت: هرچند صندوق‌ها دارای اهمیت بالایی است، جایگزین عرضه‌های مستقیم سهام و واگذاری مدیریت توسط دولت نمی‌شود.

وی افزود: این صندوق‌ها می‌تواند سازو کار میانه‌ای برای رفع نیازهای دولت در جهت کسری بودجه و نیازهای مردم در جهت یک سرمایه گذاری مطمئن و امن محسوب شود.

به گزارش میزان ،شاخص بورس و اوراق بهادار در تیرماه ۹۹ با اُفت و خیز فراوانی همراه بود، اما نگاه اجمالی به نمودار شاخص در اولین ماه تابستان روند مثبتی را نشان می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید