شاخص بورس جهش ۲۱ هزار و ۱۱۷ واحدی داشت

    کد خبر :988118
شاخص بورس جهش ۲۱ هزار و ۱۱۷ واحدی داشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی رو به بالا با افزایش ۲۱ هزار و ۱۱۷ و احد همراه شد.

بورس اوراق بهادار تهران امروز هم روند رو به رشد، اما نوسانی به خود گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۲۱ هزار و ۱۱۷ واحد به رقم ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۶۴ واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با افزایش ۱۱ هزار و ۴۱۷ واحد به رقم ۷۳۱ هزار و ۱۵۷ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۸ میلیون و ۴۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۱.۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۲ میلیون معامله و به ارزش ۱۴ هزار و ۷۵۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز مثبت شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل ۰.۹۴ درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۵ درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور ۰.۷۷ درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس ۱.۱ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود، با ۰.۶۳ درصد افزایش همراه شد.

امروز نماد‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری امید، توسعه معادن و فلزات، مخابرات ایران، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران و کشتیرانی جمهوری اسلامی به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران شاخص کل امروز با ۲۷۶ افزایش به رقم ۲۸ هزار و ۸۸۷ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۶۲۵ هزار میلیارد تومان رسید. با این حساب ارزش امروز بورس و فرابورس به حدود ۱۰ میلیون میلیارد تومان بالغ شد.

ارزش بازار پایه فرابورس به ۴۴۲ هزار میلیارد تومان برآورد شد. معامله‌گران امروز بیش از ۱۱.۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۱۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۵۳ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۶۷ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نماد‌های پتروشیمی مارون، ایران‌خودرو دیزل، صبا تأمین، مالی سپهر صادرات، پتروشیمی زاگرس و صنعتی مینو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد فولاد هرمزگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.

به گزارش دانشجو، بورس تهران باید به سکویی برای تأمین مالی شرکت‌ها تبدیل شود و لازم است از کلیت بازار سرمایه حمایت شود، چون شرکت‌ها می‌توانند تأمین مالی غیرتورمی و شفاف از طریق بورس انجام دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید