شاخص آلودگی هوای تهران روی شرایط ناسالم

    کد خبر :900810
شاخص آلودگی هوای تهران روی شرایط ناسالم

شاخص ۲۴ ساعته کیفیت هوای شهر تهران در ساعت هشت صبح روز یکشبنه ۲۱ فروردین ماه با عدد ۱۵۵ در شرایط ناسالم و شاخص برخط کیفیت هوا نیز با عدد ۱۲۶ در شرایط ناسالم برای گروه حساس قرار داشت و آلاینده شاخص در این ساعت PM۲.۵ بوده است.

همچنین شاخص ۲۴ ساعته آلاینده PM۱۰ در این ساعت نیز با وجود کاهش محسوس نسبت به مدت مشابه در روز گذشته در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس (عدد ۱۳۰) می‌باشد.

این درحالی است که در روز گذشته (شنبه) شاخص ۲۴ ساعته برای آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۱۰ میکرون تا ساعت ۱۱ صبح به عدد بی‌سابقه ۳۳۲ (شرایط خطرناک) و برای آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۲ و نیم میکرون به عدد ۲۱۰ رسید که نشان‌دهنده شرایط بحرانی کیفیت هوا بوده است.

از ساعات پایانی روز گذشته کاهش تدریجی روند غلظت آلاینده ذرات معلق در شهر تهران مشاهده شده با این حال از ساعات ابتدایی صبح با افزایش حجم ترافیک صبحگاهی اندکی افزایش صورت گرفته است.

به گزارش صدا و سیما، از سوی دیگر افزایش سرعت باد طی چند ساعت میانی روز جاری به حدود ۱۰ متر بر ثانیه با جهت غربی پیش بینی شده که انتظار می‌روند به طور موقت منجر به افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق با شدت کمتر نسبت به روز گذشته گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید