رئیس پلیس فتا استان البرز:

سیل ابزاری برای کلاهبرداری نشود

    کد خبر :517617
کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا استان از مردم خواست برای پیشگیری از تخلفات و سوءاستفاده کلاهبرداران، کمک‌های خود را فقط در اختیار دستگاه‌های متولی قرار دهند.

سرهنگ محمد اقبالی گفت: حوادث سیل سبب شد تا مردم مناطق غربی و جنوبی کشور دچار خسارت‌های فراوان شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران با حس نوع دوستی همواره پیش قدم بوده‌اند، بیان کرد: افرادی که قصد کمک به آسیب دیدگان را دارند ضرورت دارد قبل از هر گونه اقدام، تحقیقات لازم در خصوص کمک رسانی به نیازمندان را انجام دهند.

سرهنگ اقبالی ادامه داد: در چنین شرایطی متاسفانه افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و وابسته به موسسات خیریه و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند.

وی اضافه کرد: هموطنان برای هرگونه واریز کمک‌های مالی خود به سیل زدگان استان‌های مختلف کشور، فقط از طریق ارگان‌های ذیصلاح که توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی اعلام شده، اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این گونه صفحات خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ اقبالی افزود: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد کمک انسان دوستانه را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این افراد با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک به سیل زدگان حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می کنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت : کاربران در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی با عناوین کمک به سیل زدگان، موضوع را به پلیس فتا این استان به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید