سیستم عامل بومی هندوستان به نام BharOS معرفی شد

    کد خبر :969111

کشور هندوستان برای رقابت با اپل و گوگل تصمیم گرفت سیستم عامل بومی موبایل خود را تحت عنوان BharOS رونمایی کند. سیستم عاملی که روی گوشی و تبلت قابل استفاده است و قابلیت‌های ایده آلی دارد.

بازتاب-BharOS با هدف رقابت با اندروید و iOS که بازار گوشی‌های موبایل را تحت سلطه خود درآوردند، توسعه یافت. وظیفه ساخت برعهده تیم انستیتو فناوری هند قرار داشت و دردسترس کاربران هندی قرار می‌گیرد.

به نظر رسیده هندوستان این سیستم عامل را برای سازمان‌های خود تدارک دیده، سازمان‌هایی که حریم خصوصی و بحث امنیت برای آنها اهمیت دارد. ناگفته نماند توسعه سیستم عامل توسط شرکت زیر مجموعه انستیتو فناوری هند یعنی JandKops ساخته شد. باید بیان داشت این سیستم عامل براساس اندروید توسعه یافته و کاملا مستقل نیست.

BharOS

این سیستم عامل دارای انبوهی از قابلیت‌های امنیتی همچون No Default Apps بوده که به کاربر اجازه می‌دهد هیچ اپ پیش فرضی روی دستگاه خود نداشته باشد. متاسفانه اندروید و iOS چنین قابلیتی ندارند و افراد به نصب هر برنامه‌ای که حتی امن هم نیستند، می‌پردازند. BharOS گذشته از آن به شرکت‌ها قابلیت دسترسی به اپها ارائه‌شده توسط سرویس‌های اپ استور خصوصی (PASS) را هم می‌دهد.

این سیستم عامل قرار است تحول بزرگی در دیدگاه کاربران از نظر امنیت ایجاد کند. انتظار داریم بزودی کاربران هندوستانی بتوانند از این سیستم عامل بومی هند بهره گیرند. همانطور که گفته شد مناسب سازمان‌های این کشور بوده تا سطح امنیتی خود را افزایش دهند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید