سیستم عامل اندروید 14 معرفی شد

    کد خبر :1024947
اندروید 14

شرکت گوگل در جریان رویداد پاییزه سیستم عامل اندروید 14 را معرفی کرد که شامل ویژگی‌های متنوعی می‌شود.

بازتاب-گوگل امروز با یک اتفاق غیرمنتظره علاقه‌مندان اندروید را غافلگیر کرد. در این رویداد از گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو که مدت‌ها شایعه شده بود، رونمایی شدند. این مدل‌های پرطرفدار با ضمانت هفت ساله به‌روزرسانی اندروید عرضه می‌شوند که آنها را به ویژه برای کاربران جذاب می‌کند. با این حال، بزرگ‌ترین شگفتی روز این دستگاه ها نبودند. گوگل اندروید 14 را معرفی کرد که نسخه اصلی بعدی سیستم عامل اندروید است.

هر سال، اندروید به‌روزرسانی‌ای را ارائه می‌کند که به دنبال بهبود، سفارشی‌سازی و تضمین تجربه بهتر برای کاربرانش است. پس از موفقیت اندروید 13 و بسیاری از ویژگی‌های جدید آن، دنیای فناوری مشتاقانه منتظر انتشار اندروید 14 بود. اندروید 14 با تمرکز شدید بر سفارشی‌سازی، کنترل و ویژگی‌های دسترسی پیشرفته، اینجاست تا تجربه گوشی‌های هوشمند را دوباره تعریف کند.

امسال تمرکز اصلی شرکت بر شخصی‌سازی بوده است. همانطور که می‌دانید، در حالی که iOS قصد دارد تجربه‌ای مشابه را به همه ارائه دهد، اندروید گوگل تجربه شخصی‌تر را نوید می‌دهد. امسال یک سری ابزارهای Enhanced Personalization به سیستم عامل موبایل اضافه شد تا این تجربه را بیشتر کند. به عنوان مثال، این شرکت زبان طراحی خود به نام «Material You» را که با اندروید 13 معرفی شده بود را به سطح بعدی ارتقا می‌دهد.

همانطور که مشخص است، این ویژگی می‌تواند به طور خودکار آیکون‌های برنامه، عناصر رابط کاربری، تنظیمات و بسیاری موارد دیگر را با توجه به رنگ‌های کاغذ دیواری فعلی، به دنبال یک طرح رنگی خاص تنظیم کند. با به‌روزرسانی جدید، کاربران اکنون می‌توانند میان‌برهای قفل صفحه نمایش سفارشی را تنظیم کنند تا به برنامه‌ها و عملکردهای مورد علاقه خود دسترسی سریع داشته باشند.

علاوه بر این، سفارشی‌سازی‌هایی برای صفحه قفل و صفحه اصلی وجود دارد که به طور خاص برای ویجت‌ها، رنگ‌ها، فونت‌ها و موارد دیگر طراحی شده‌اند. برای هنرمندانی که در میان ما هستند، اندروید 14 یک سورپرایز لذت بخش دارد. والپیپر جدید هوش مصنوعی از مدل‌های انتشار متن به تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند والپیپر بسازند که با دیدشان طنین‌انداز شود. در طرف دیگر، برای کسانی که تمایل به زیبایی شناسی مینیمال دارند، اندروید 14 یک تم تک رنگ پیچیده را معرفی می‌کند که دستگاه را در رنگ‌های بسیار کم صدا می‌پوشاند.

اندروید 14

فراتر از شخصی سازی، اندروید جدید کیفیت تصویر و ویدیوی بی‌عیب و نقصی را ارائه می‌دهد. معرفی Ultra HDR تضمین می‌کند که عکس‌ها رنگ‌های پر جنب و جوش، هایلایت‌های روشن‌تر و سایه‌های عمیق‌تر را به نمایش می‌گذارند. این ویژگی تضمین می‌کند که عکس‌ها به بهترین شکل ممکن به نظر می‌رسند. علاوه بر این، با صفحه‌های HDR، عکس‌ها بدون به خطر انداختن کیفیت ذاتی تصویر گرفته و نمایش داده می‌شوند.

Health Connect پلتفرم جدیدی است که به کاربران راهی مرکزی برای ذخیره و مدیریت داده‌های سلامتی خود از برنامه‌های مختلف می‌دهد. این امر ردیابی پیشرفت تناسب اندام و تناسب اندام را آسان‌تر می‌کند و همچنین به شما کنترل بیشتری بر روی افرادی که به داده‌های شما دسترسی دارند، می‌دهد. اندروید 14 همچنین به‌روزرسانی‌های جدید اشتراک‌گذاری داده را معرفی می‌کند که به شما دید بیشتری را نسبت به نحوه استفاده برنامه‌ها از داده‌های شما می‌دهد. به عنوان مثال، اکنون هنگامی که یک برنامه داده‌های موقعیت مکانی شما را با اشخاص ثالث به اشتراک می‌گذارد، به شما اطلاع داده می‌شود.

اندروید 14 شامل تعدادی ویژگی جدید است که این پلتفرم را برای افراد کم بینایی و شنوایی در دسترس‌تر می‌کند. به عنوان مثال، استفاده از ذره بین بهبودیافته بصری‌تر است و اندازه فونت کاشی تنظیمات سریع تغییر اندازه متن را در دستگاه شما آسان می‌کند. اندروید 14 همچنین دارای ویژگی‌های جدیدی برای سمعک است، مانند جریان تنظیم اختصاصی و امکان دسترسی سریع به کنترل‌های سمعک از طریق میانبر. علاوه بر این، کاربران اکنون می‌توانند «اعلان‌های فلش» را روشن کنند تا هنگام دریافت اعلان‌های دریافتی، فلاش‌های نور بصری را دریافت کنند.

به گفته گوگل، از امروز اندروید 14 با نسخه پایدار خود برای دستگاه‌های پیکسل گوگل منتشر شده است. اواخر سال جاری، برای سازندگانی مانند سامسونگ، iQOO، Nothing، OnePlus، Oppo، Realme، Sharp، Sony، Tecno، Vivo و Xiaomi نیز در دسترس خواهد بود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید