سیستم صوتی تماشاخانه سنگلج به‌روز شد/ نمایش «مشروع» اجرا می رود

    کد خبر :651634

نمایش «مشروع» با کارگردانی آریان رضایی به شیوه تعاملی روی صحنه می رود.

 

نمایش «مَشروع» تازه ترین تولید گروه مونو/شورایی به شیوه تعاملی و بر اساس روش‌های تئاتری آگوستوبوال که تجربه جدیدی در حوزه تئاتر تعاملی است، به زودی با ایده پردازی و کارگردانی آریان رضایی به روی صحنه می رود

 

آریان رضائی پیش از این نیز نمایش هایی چون برلین، دستت را به من بده، رپرتوارهای مونو/شورایی، خداحافظ، دیور و دروغ را کارگردانی کرده است.

 

* تیزر «قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی» منتشر شد

 

«قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی» بر اساس رمان «در خیابانی که تو در آن زندگی می کنی» اثر ماری هیگینز کلارک توسط شهاب مهربان (سرپرست) و علی ساعدی و بر اساس طرحی از امین میری نوشته شده است.

 

این اثر نمایشی که تماشای آن به مخاطبانی که ناراحتی قلبی دارند، زنان باردار و افراد زیر ۱۵ سال پیشنهاد نمی شود، از ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۱۲ آذر در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می شود.

 

تیزر «قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی» که پیش فروش بلیت های آن در سایت ایران نمایش انجام می شود و با تخفیف ۲۰ درصدی برای ۳ اجرای اول روی صحنه می‌رود، توسط مریم مهدیه و با صدای ناصر طهماسب ساخته شده است.

 

امیر جنانی، آزاده مشعشعی، هدیه آزاده، امیررضا میرآقا، میثم غنی زاده، وحید منتظری، آرش دهقان شاد، دینا هاشمی و محمد احمدی در این اثر نمایشی به ایفای نقش می پردازند.فریدون شهبازیان آهنگساز و علیرضا توسلی زاده تهیه کننده «قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی» هستند.صالح تسبیحی نیز پوستر نمایش را طراحی کرده است.

 

*به روز شدن سیستم صوتی «تماشاخانه سنگلج»

 

در ادامه بازسازی بنا و ارتقای امکانات فنی تماشاخانه سنگلج، سیستم صوتی تماشاخانه سنگلج به جدیدترین امکانات روز مجهز شد. میکسر صدای آنالوگ تماشاخانه سنگلج با یکی از به‌روزترین میکسرهای صدای دیجیتال تعویض شد. از امکانات این سیستم جدید، می توان به بالا رفتن سطح دسترسی برای کنترل صوت، ارتقاء کیفیت صدای سالن و افزایش تعداد ورودی‌ها و خروجی‌ها اشاره کرد.

 

پیش از این، سیستم صوتی قدیمی مجموعه شامل بلندگوهای فرسوده بود که اکنون به یک سیستم آرایه‌ای مجهز گردیده است. این سیستم شامل دو عدد ساب و چهار عدد بلندگو است که در طرفین صحنه، براساس یک طراحی استاندارد، به صورت معلق به سقف متصل است که صدا را به طرز یکنواخت در کلیه نقاط سالن پخش خواهد کرد.

 

روند تکمیلِ بازسازی تماشاخانه سنگلج در زمان مدیریت پریسا مقتدی، پس از تعویض صندلی های سالن نمایش و مرمت نمای بیرونی درحال انجام است.

 

*عملیات اجرایی احداث پردیس بزرگ تئاتر مشهد آغاز شد

 

عملیات اجرایی احداث پردیس تئاتر مشهد با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی، محمد رضا کلائی شهردار مشهد، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و بسیاری از چهره‌های فرهنگی و هنری عملیات احداث پردیس بزرگ تئاتر مشهد در بوستان وفا آغاز شد.

 

عباس صالحی در این مراسم گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم، مسیر رو به رشدی را در ارتباط با عناوین و تعداد تماشاگران داشته‌ایم، اما این بدان معنا نیست که این در حوزه هنرهای نمایشی راضی کننده باشد چرا که طبق آمار سال ۹۶، از افراد ۱۵سال به بالا که حدود ۶۰ میلیون نفر می شود تنها ۵ و یک دهم به عبارتی حدود سه میلیون نفر به تئاتر رفته بودند.

 

وی ادامه داد: هم اکنون ۶۲۱ مجتمع فرهنگی هنری با وسعت یک میلیون متر مربع در کشور وجود دارد و ۲۷۸ مجتمع با وسعت ۸۰۰ هزار مترمربع نیز در حال ساخت است لذا تا رسیدن به ۱.۶ میلیون مترمربع فاصله بسیار است.

 

پردیس بزرگ تئاتر مشهد دارای یک سالن نمایش اصلی با ظرفیت ۷۰۰ نفر، سه سالن فرعی، گالری و سایر فضاهای فرهنگی و هنری است که عملیات اجرایی فاز اول آن با روشن شدن تابلو روزشمار ۵۲۰ روز به دست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد.

 

*سلسله نشست های آسیب شناسی تئاتر کشور برگزار می شود

 

نخستین نشست از سلسله نشست های اسیب شناسی تئاتر ایران با حضور بهروز غریب پورو منوچهر اکبرلو امروز ساعت 17/30 در حوزه هنری سالن اوستا برگزار می شود.

 

*«گفتگوی شبانه» در تماشاخانه شانو

 

نمایش گفتگوی شبانه از ۱۰ تا ۲۹ آذر ساعت ۱۹:۰۰ در تماشاخانه شانو اجرا می شود.

 

نویسنده و کارگردان نمایش گفت و گوی شبانه، امیر مهاجر سلطانی، یکی از بنیانگذاران گروهِ تئاترِ کوچ است. او فعالیت ادبیِ خود را در سالِ ۱۳۵۵ با نگارش و کارگردانی نمایشنامه‌ «غربت» با بازی پرویز پرستویی و عبدالرضا اکبری آغاز کرد که در همان سال در جشنواره‌ی سراسریِ تئاتر ساری مقام اول را کسب نمود.

 

از دیگر عوامل نمایش گفت و گوی شبانه می توان از: بازیگران: مهسا کریم زاده، رضا رمضانی کیا، نازنین بابایی، احسان محسنی کیاسری، دستیار کارگردان: رویا آذر، منشی صحنه: کتایون وزیری، طراح پوستر و بروشور: امیر مهاجر سلطانی، طراح صحنه: نینا اصفهانی، انتخاب موسیقی: سالار صداقت، مسئول روابط عمومی و تبلیغات: ناصر ارباب نام برد.

 

در خلاصه نمایش اینطور آمده است: تعریف انسان رو باید در زوایای تاریک و پنهانش جستجو کرد نه در اون چه آشکار می کند. در واقع همه‌ رازهای انسان پشت همون ماسکی هست که به صورتش می زند.

 

*نمایش از «میان مردگان» به مجموعه تئاتر دیوار چهارم می رود

 

به گزارش فارس ،نمایش از میان مردگان به نویسندگی شیما محمد بیگی و کارگردانی سمیه مطلبی و تهیه کنندگی علیرضا یگانگی، ۱۰ تا ۳۰ آذر ساعت ۱۷:۴۵ در مجموعه دیوار چهارم به روی صحنه می رود.

 

نمایش از میان مردگان اقتباسی از مغازه خودکشی با داستان های متفاوت تر است. یک خانواده 4 نفره صاحب این مغازه هستند که شغل اجدادی آنهاست و اتفاقاتی باعث میشود مسیر زندگی این خانواده تغییر کند.

 

سمیه مطلبی کارگردان نمایش درباره آن گفت: همیشه یک نقطه هایی از زندگی هست که باید بایستیم و نگاه کنیم به ردپای خودمان در جهان هستی.اینکه سرنوشتی که ما برای خود رقم می‌‌زنیم همان ارتعاشاتی است که به جهان می دهیم و این مهمترین قانون زندگی است که نسبت به آن بی تفاوتیم. از میان مردگان نمایشنامه ای تلخ و شیرین و آینه تمام قد اکثر آدم ها حتی لحظه کوتاهی از زندگی شان است.

 

از عوامل نمایش از میان مردگان می توان از بازیگران: (به ترتیب ورود به صحنه) علیرضا یگانگی، سمیه مطلبی، دنیا مستعلمی، فرزاد صبارو، حمیدرضا بوسعدی، حسین عماری امیرصیرفی، فرید یوسفی، سروش پارسا، فرید لطفی، آیدانا سبزواری،بازیگران خردسال: یسنا رزمی، شاینا تقی نیا،مجری طرح: انوشه زاهدی، طراح نور: ایمان نظری، عکاس: رضا نجیب، ساحل سبزعلی، هنگدرام: امیر سیدی، پیانو و طراح پوستر: حسین عماری، گریم: الهام گیوه کی، ساخت تیزر: مهدی مرادی و روابط عمومی: ناصر ارباب نام برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید